Medi ambient

Medi Ambient es renta les mans en la polèmica dels 80 per hora

L'informe del pla de descontaminació s'ha endarrerit quatre mesos

Baltasar deixarà sobre la taula la flexibilització de la velocitat

La qualitat de l'aire millora aquest any però encara incompleix els requisits de la UE

El Departament de Medi Ambient sembla haver decidit rentar-se les mans en la polèmica del límit de velocitat a 80 quilòmetres per hora en les autopistes i autovies de 16 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona. Mentre totes les forces polítiques es manifesten a favor o en contra del límit de velocitat i els tècnics reiteren el valor d'aquesta mesura en la lluita contra la contaminació, el conseller Francesc Baltasar continua sense manifestar una postura clara i el seu departament acumula retards en la presentació del segon informe de seguiment del pla d'actuació per a la millora de la qualitat de l'aire, l'estudi que hauria de permetre adoptar una decisió justificada sobre el polèmic límit de velocitat.

El primer informe de seguiment –corresponent al 2008– va ser presentat el febrer del 2009. L'abril d'aquest any, el conseller Baltasar va anunciar que el segon informe es presentaria al mes de juny, al·legant dificultats tècniques per a la seva redacció. Ara, amb quatre mesos de retard, el departament estaria ultimant aquest segon informe, tot i que encara no ha estat presentat a cap dels organismes creats per fer-ne el seguiment (comissió rectora del pla, comissió institucional i fòrum social). Així, de forma voluntària o involuntària, el conseller Baltasar i el seu departament han allargat els terminis, de forma que serà pràcticament impossible que l'actual govern prengui una decisió sobre el futur del pla i el polèmic límit de velocitat.

Dades preliminars

El segon informe de seguiment de les 73 mesures adoptades per reduir la contaminació, que es podria presentar en les pròximes setmanes, mostra que durant el 2009 i principis d'aquest any la qualitat de l'aire a l'àrea de Barcelona ha millorat lleugerament pel que fa al contaminant partícules en suspensió i es manté pràcticament estable en òxids de nitrogen. El balanç general, però, és que l'àrea metropolitana de Barcelona continua incomplint les exigències de la Unió Europea.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.