Salut

Sant Benet fa un debat sobre productes ecològics

Un estudi demostra que només una de cada quatre persones està disposada a pagar més per productes ecològics. Aquests representen tan sols un 1% del mercat alimentari, però la seva venda, en canvi, creix a un ritme d'un 17%.

Les dades es van presentar ahir en la primera jornada anual de productes d'alimentació ecològics, organitzada per la Fundació Catalunya-la Pedrera. L'acte, celebrat a Món Sant Benet, va tenir la participació de 250 experts del sector.

L'estudi ha estat elaborat per la consultora Kanter Worldpanel en 12.000 llars de l'Estat espanyol per conèixer quines són les preferències del consumidor d'avui. En aquest sentit, el director de l'àrea d'alimentació de la consultora, Joan Riera, va explicar que el sector té tres grans reptes: “D'una banda, fer molta pedagogia i comunicació per tal d'explicar al client els beneficis del producte ecològic; de l'altra, aconseguir que s'identifiqui bé a les estanteries dels mercats, i, finalment, cuidar el preu perquè no sigui un fre.”

Riera va aprofundir, també, en el creixement que tenen determinades marques que han apostat pel producte ecològic i de proximitat, el qual té una penetració a Catalunya del 50%. Segons el treball, un 63% dels consumidors assenyalen que prefereixen productes sostenibles i un 41%, que l'ecològic té més qualitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.