L'informe insisteix que el Tramcamp arribi a l'estació del TAV i reservi sòl fins a Valls

Critica que la intermodalitat a la futura estació central «no serà efectiva a mig termini» i aposta per donar servei a Perafort

L'informe es mostra taxatiu en el fet que veu «poc funcional a curt i mitjà termini» l'estació central de l'aeroport, una obra que aquests dies serà adjudicada definitivament. Per això creu que cal «prioritzar les actuacions necessàries per donar un bon servei a l'actual estació de Perafort», que es defineix com una «nova polaritat al Camp». I una bona manera de fer-ho seria fer-hi arribar el tramvia des de Tarragona, donant també servei a barris com ara el de Sant Salvador i a «futurs creixements» tant al voltant de la ciutat com de la terminal, en una reclamació que també comparteix l'Ajuntament. L'estudi, de fet –tal com ja feia el document de referència emès per Medi Ambient arran que es publiqués l'avantprojecte del pla–, fins i tot recomana que, tenint en compte que el PTP «té un horitzó llunyà», hauria de fixar la reserva de sòl fins a Valls, «per tal de no hipotecar» la possibilitat d'arribar a llarg termini a la capital de l'Alt Camp.

Ramal fins a l'aeroport

En el mateix sentit, per assegurar una bona connexió des de Reus, l'informe demana que es rehabiliti l'antiga línia de Roda de Berà per al transport de viatgers, i que «tingui parada de rodalies a Perafort». Fins i tot proposa que la línia es complementi amb un petit ramal nou que es desprengui fins a la terminal aeroportuària, «de manera que hi hagi connexió entre l'estació del TAV i l'aeroport».

Encara a la capital del Baix Camp, l'informe apunta que era «més positiva» la proposta que apareixia en l'avantprojecte de manteniment del traçat actual del tren pel centre, «atès que les estacions –l'actual i la futura de Bellissens– donen servei a un major nombre de població» que no pas la idea posterior que la via es desafectés per construir una variant per fora, l'anomenat cinturó de ferro. Una idea, de fet, que ja ha estat desestimada pel Ministeri de Foment, que per l'exterior de Reus només hi planteja ja la construcció d'una nova línia d'ample europeu per a mercaderies.

Dubtes sobre un ramal fins a Port Aventura

L'informe ambiental també entra a analitzar la possibilitat, contemplada en l'aprovació inicial del PTP, que es construeixi un altre ramal –fins i tot podria ser d'ample europeu– des del corredor mediterrani ara mateix en construcció, a l'alçada de l'estació central de l'aeroport, fins a Port Aventura, on s'ubicaria una estació terminal de la línia d'altes prestacions. D'entrada, el document troba «més adient la proposta de l'avantprojecte de desestimar aquest ramal», però en tot cas està d'acord amb el plantejament que ja fa el mateix pla territorial, que no és el de demanar que es realitzi «un estudi previ de viabilitat conjunt considerant les propostes de tren tramvia». I és que, en principi, la idea era que l'actual estació de Port Aventura es convertís en un baixador de la línia del Tramcamp, i no sembla clar que ambdues propostes fossin compatibles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.