Societat

Territori

El pla director de mobilitat a l’Ebre, pel 2018

El conseller Rull constitueix la Taula de Mobilitat a les Terres de l’Ebre

La Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre ja és una realitat. La constitució va ser presidida ahir a Tortosa pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. L’òrgan estarà format per la Generalitat, els quatre consells comarcals ebrencs, els ajuntaments de Tortosa i Amposta i l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (Idece).

El primer encàrrec sobre la taula serà l’elaboració del pla director de mobilitat, amb l’objectiu d’enllestir-lo pel 2018. El document ha de ser el marc per planificar els transports públics de les quatre comarques.“Elaborarem un diagnòstic per conèixer quina és la mobilitat interna i cap a altres territoris tant dels passatgers com de les mercaderies i això ens permetrà fer una planificació en matèria d’infraestructures i de serveis”, va detallar ahir Rull.

Així, es descarta la creació d’una autoritat territorial de mobilitat com les que funcionen al Camp de Tarragona i a Lleida.

Rull va defensar ahir que la taula permetrà fer les mateixes coses sense crear cap nova estructura que generi més despesa pública. L’ens gestionarà la mobilitat de les Terres de l’Ebre fins que al 2019 es comenci a desplegar la T-Mobilitat, és a dir, la integració tarifària de tots els transports de Catalunya.

L’òrgan, però, ha nascut amb crítiques de moviments socials com la Plataforma Trens Dignes i el moviment veïnal per l’AP-7 gratuïta. Tot i que Rull va anunciar ahir que la participació pública hi serà mitjançant grups de treball, lamenten haver-ne quedat al marge. Trens Dignes qualifica de “succedani” la Taula de Mobilitat. Consideren que l’ens que s’acaba de constituir no té capacitat executiva i no integra els agents interessats en el transport públic, com les plataformes d’usuaris i els operadors de tren i d’autobús.

També qüestionen el desplegament de la T-Mobilitat perquè consideren que caldria una ATM que assignés noves freqüències abans que establir noves tarifes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia