Societat

medi ambient

via verda

Condicionen una via verda vora el Ter a Pont Major

Comencen les obres del carril bici entre el cementiri del barri i el pont de l’Aigua amb un parc de passeig a la riba del riu

Es tancarà al trànsit de vehicles de motor, però s’hi farà un accés i un pàrquing per al camp de futbol

Tercer projecte per convertir un espai periurbà en lloc de gaudi i oci

L’Ajuntament de Girona ha començat aquesta setmana les obres del carril bici de Pont Major, entre el cementiri del barri i el pont de l’Aigua, que inclouen també un parc de passeig de 3,5 hectàrees a la riba del Ter. El projecte, que es preveu que estigui enllestit a finals de setembre, va ser presentat ahir per l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i el regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, que van destacar que l’actuació suposarà també una millora per als usuaris del camp de futbol del Pontenc, ja que, tot i que la via quedarà tallada al trànsit de vehicles de motor, s’hi farà un accés directe i un pàrquing per al camp de futbol, tot adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.

El regidor va assenyalar que es tracta d’adaptar per a ciclistes i vianants una zona “agradable i desconeguda per molts gironins” com és la riba del Ter en el seu tram per Pont Major. El carril bici, amb un pressupost de gairebé 132.000 euros –cofinançat per la Generalitat– i a càrrec d’Obres i Paviments Brossa, tindrà un quilòmetre de llargada. L’espai principal per passarà és la via asfaltada que hi ha darrere del pavelló i el camp de futbol, que fins ara era oberta al trànsit de vehicles i que ja ha quedat tallada durant les obres i ja no s’obrirà més. Aquí el carril bici tindrà 4 metres d’amplada. Després la via verda continuarà en un petit camí existent entre el centre cívic Pont Major i el pont de l’Aigua i tindrà una amplada de 2 metres.

El projecte inclou també la creació d’un espai de parc a la riba dreta del riu Ter, en paral·lel al canal de l’Aurora, en un àmbit de tres hectàrees i mitja amb diverses àrees d’estada i també miradors i punts d’obertura al riu. En aquest sentit, Madrenas va remarcar que aquesta actuació s’emmarca en el projecte Vores –en virtut del qual ja s’han adequat la platja del Ter, a Sant Ponç, i el camí del Calvari–, basat a “convertir espais periurbans en espais d’oci i gaudi de la ciutadania” i va avançar que en aquesta nova zona hi haurà també “espais simpàtics d’interacció amb la ciutadania”. Concretament, segons detalla el consistori, aprofitant el ferm asfaltat s’hi escriuran una sèrie de provocacions que despertaran la curiositat, com ara indicar la distància recorreguda o la distància entre el punt on s’està i diferents indrets, com ara la catedral i el naixement del Ter.

De Vilablareix a Celrà

El carril bici que es farà a Pont Major arranca d’on acaba el provinent de Sant Narcís i la Copa, i és la primera fase del que ha d’unir aquest barri amb el de Campdorà. De fet, la segona fase ja té el projecte fet però es busca finançament, segons va dir Alcalà. Després continuarà fins a Celrà, igual que al sud es continuarà fins a Vilablareix, de manera que a mitjà termini es podrà anar de Vilablareix a Celrà.

LA XIFRA

131.972
euros
(IVA inclòs) és l’import pel qual es van adjudicar les obres a l’empresa Obres i Paviments Brossa.

Retiraran les àguiles franquistes del pont de l’Aigua

Durant la passejada amb la premsa per mostrar el recorregut que tindrà el carril bici es va anar fins al pont de l’Aigua –que uneix Sarrià de Ter amb Pont Major–, on l’alcaldessa es va horroritzar en comprovar com es veuen, ara que la zona està desbrossada, les àguiles franquistes que hi ha a la part frontal del pont de l’Aigua. En conversa informal, Madrenas va assegurar que es traurien tan de pressa com sigui possible i va advocar per coordinar-se amb l’alcalde de Sarrià de Ter, Roger Torrent, per fer-ho.

Precisament la retirada dels símbols franquistes de la ciutat va ser una de les mocions que es van aprovar en l’últim ple municipal de Girona, i, de fet, fonts del consistori expliquen que ja fa temps que s’hi treballa.

Invertiran cinc milions en l’ampliació de la xarxa pedalable

Núria Astorch

El ple de la Diputació va aprova ahir per unanimitat el conveni de col·laboració amb tretze ajuntaments de les comarques gironines per ampliar la xarxa de vies verdes entre els Pirineus i la Costa Brava. El conveni de col·laboració, entre la Diputació de Girona, el Consorci de les Vies Verdes de Girona i els Ajuntaments de Banyoles, Campdevànol, Cornellà del Terri, Esponellà, Fontcoberta, la Vall de Bianya, Palol de Revardit, Porqueres, Ripoll, Sant Joan de les Abadesses, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis i Serinyà, estableix el cofinançament i les condicions d’execució i lliurament de les obres d’ampliació de la xarxa de vies verdes. El pressupost d’aquesta obra, amb IVA inclòs, és de 5.127.981,35 euros. La diputada delegada de Programes Europeus de la Diputació de Girona, Maria Àngels Planas, va explicar ahir que de l’import total, 1.911.954,72 provenen dels fons europeus (Feder) i que la corporació farà una inversió de 955.977,36 euros. La resta dels diners els aportaran els diferents ajuntaments implicats en el projecte.

La previsió és que les obres puguin començar el primer trimestre de l’any vinent en tots els punts de manera simultània. I, atès que els treballs poden durar, depenent de l’extensió de cadascun dels trams, entre sis mesos i un any, l’objectiu és que els nous vials de vies verdes entrin en funcionament el primer trimestre del 2019.

D’altra banda, el grup d’ERC va presentar en la sessió plenària una moció per fer una declaració institucional en què dona suport a l’acord de la Taula del Ter per reduir el transvasament del riu cap a Barcelona. La proposta d’ERC es va aprovar amb el suport de tots els grups. El diputat d’ERC i alcalde de Torroella de Montgrí, Josep Maria Rufí, va exposar en el ple que “després de 50 anys, per primera vegada, hi ha un acord amb un calendari, amb mesures concretes i inversions per retornar l’aigua del Ter que mai s’hauria d’haver perdut”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia