El centre intermodal del Far eliminarà mil camions de les carreteres
Suposarà una inversió de 118 milions
Nadal va participar ahir en una sessió del cercle d'infraestructures a Girona, en què va parlar del futur centre intermodal de mercaderies d'el Far i Vilamalla, on coincidiran la línia ferroviària en ample ibèric i en ample internacional. Va defensar el corredor mediterrani ferroviari per a les mercaderies i va apostar per incrementar aquest trànsit, que ara mateix és només del 2% a Catalunya. Per això creu que el centre de l'Alt Empordà permetrà fer un pas endavant en aquest sentit, i per exemple calcula que dels onze mil camions que ara passen cada dia per la Jonquera, les mercaderies d'un miler es distribuiran en tren: «És un projecte estratègic que fa anys que preparem.» La Unió Europea ha donat 800.000 euros per redactar el projecte, i la Generalitat ha tramitat ja l'estudi informatiu i s'ha creat la societat entre Cimalsa i Ports de Barcelona per tirar-lo endavant. Hi cabran 300.000 contenidors i 300.000 vehicles, i l'objectiu és les obres es posin a licitació a finals de l'any que ve o començaments del 2012.
Vuit empreses al Logis
D'altra banda, el polígon del Logis Empordà, situat a continuació del centre intermodal de mercaderies, ja té per ara vuit empreses que han firmat el contracte per instal·lar-s'hi, amb una nau industrial a punt d'estar enllestida i una altra construint-se. Aquest polígon logístic ocuparà uns 550.000 metres quadrats, si bé la primera fase que s'està promovent actualment ocupa uns 200.000 m². Pel que fa a la terminal ferroviària, fabricants de cotxes de diverses marques ja s'hi han interessat.