Infraestructures

Terrassa confia que la ronda del Vallès absorbirà 190.000 vehicles diaris que ara travessen la ciutat

El tram del quart cinturó millorarà el trànsit a les vies internes de l'eix sud-nord

Navarro va recordar que la ciutat viu un moment «especialment intens» des del punt de vista de les infraestructures que han de transformar la manera de moure's dels terrassencs. D'una banda, s'enllesteix el metro de Terrassa, que s'ha d'afegir a l'estació Terrassa Est i a la que Renfe ha de construir a la zona oest. Però a partir d'avui ja s'hi obrirà un eix viari més: el quart cinturó. Navarro va destacar aquesta infraestructura, «pel que vol dir de connexió amb el territori, sobretot amb el Baix Llobregat, i de treure vehicles de dins de la ciutat i col·locar-los a fora».

La mobilitat de Terrassa està condicionada perquè les principals infraestructures, com la C-58 i la C-16, estan situades al sud de la ciutat. Tanmateix, al nord de la ciutat hi ha dos dels districtes més grans, el V i el VI. Per tant, els desplaçaments de l'eix sud-nord es fan pels carrers de Galileu i Arquímedes, la ronda de Ponent i les avingudes del Vallès i Barcelona. Els residents a Matadepera i Rellinars també fan aquests itineraris. l'Ajuntament ha calculat que aquests desplaçaments, uns 190.000, representen més de la meitat de la mobilitat de vehicles que es produeix cada dia.

L'entrada en funcionament del quart cinturó, que actuarà com a ronda del Vallès, farà possible reduir el trànsit intern. «De manera progressiva, els conductors voldran evitar la congestió i els semàfors», va assenyalar la regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares. D'aquesta manera, el consistori terrassenc podrà emprendre les millores de trànsit als carrers de Galileu i Arquímedes, i altres mesures com ara les zones 30 i l'ampliació dels carrils bus. Melgares, però, es va mostrar prudent. «De moment tindrem més capacitat viària a la ciutat, però farem les actuacions automàticament», va afirmar la regidora, que va recordar que encara s'ha de reformar el pla de mobilitat. El que sí que farà l'Ajuntament serà una campanya de comunicació perquè els conductors utilitzin el tram del quart cinturó entre Viladecavalls i Terrassa.

Més qualitat de vida

Les institucions econòmiques de la comarca també van valorar la inauguració del quart cinturó. La Cecot va assegurar ahir que l'entrada en funcionament d'aquest tram «no deixa de ser una bona notícia» amb vista a millorar la mobilitat dels treballadors de la comarca. Per això, considera que millorarà la qualitat de vida dels empleats, i, «clarament», beneficiarà la competitivitat de les empreses vallesanes. Tot i això, va recordar que es tracta només «d'un tram petit d'una gran infraestructura, l'orbital B-40», necessària per a la descongestió de les vies actuals i la interconnexió amb comarques com ara el Vallès Oriental i el Baix Llobregat sense haver de passar per Barcelona.

El director gerent de la Cambra de Comerç de Terrassa, Josep Prats, va assenyalar que aquest tram del quart cinturó és «benvingut», perquè dóna una solució a la ronda de la ciutat. «És bo i necessari», va afegir-hi Prats.

Mollet i Parets s'oposen al pas de la via per Gallecs

Els alcaldes de Mollet del Vallès, Josep Monràs, i Parets del Vallès, Joan Seguer, van anunciar la setmana passada que presentaran plegats un recurs contenciós administratiu contra l'aprovació del pla territorial metropolità de Barcelona (PTMB), ja que el document projecta el pas de diverses infraestructures de transport a través de l'espai d'interès natural del parc agroforestal de Gallecs. Tots dos municipis són contraris als traçats proposats per a l'anomenada interpolar sud –la teòrica C-35 entre Martorell i Granollers passant pel sud de Sabadell– i a la connexió ferroviària entre aquest darrer municipi i Granollers. Però també alerten de les alternatives d' ERC i ICV-EUiA per minimitzar l'impacte de la ronda del Vallès, ja que plantegen que travessi Gallecs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia