Cal fer nou un enllaç ja construït el 2006
L'accés a l'eix del port en direcció a Constantí s'ha desmantellat per fer-ne un d'igual uns metres més enllà
L'abril del 2006, en el marc de la reordenació dels accessos a Tarragona, que va comportar la creació de tres noves rotondes –la gran des d'on parteix la T-11 i que dóna accés al pont de Santa Tecla i les situades a l'entrada dels altres dos ponts sobre el riu Francolí–, es va estrenar un vial d'accés des de la T-11 a l'eix del port en direcció a Constantí. Amb un pressupost global d'1,9 milions, de fet, es tractava de les obres prèvies al projecte de millora actual de la T-11, tot i que hi va haver poca coordinació entre ambdues actuacions.
O això, si més no, es dedueix del fet que, tot just quatre anys després d'haver-lo estrenat, Foment hagi tancat aquell enllaç, d'uns 300 metres, que partia de la sortida de la gran rotonda, per construir-ne un de nou, ja obert, uns 200 metres més enllà en direcció a Reus. Foment recorda que el vial construït ara “permetrà tots els girs possibles, una cosa que no succeïa en l'estat anterior”, però admet que l'obra “obliga al desmantellament parcial del ramal preexistent”, del qual, això sí, sosté que “s'aprofita en part”.
En tot cas, sense tenir més concreció del cost oficial, enginyers consultats calculen que el vial ara desballestat podria haver costat –dependria del preu d'expropiació dels terrenys, del material per fer col·lectors i cunetes, dels metres cúbics usats per al terraplè i del temps emprat– un mínim de mig milió, xifra gens menyspreable en temps de crisi.