Crítiques perquè no s’ha reactivat el Tren Blanc
La no reactivació del Tren Blanc, el semidirecte que, des del 2011 i fins al confinament, els caps de setmana i festius transportava esquiadors a Ribes de Freser, per enllaçar amb el cremallera, i a la Molina, ha aixecat una onada de crítiques al territori. Els primers a denunciar la retallada del servei ha estat el grup Perquè no ens fotin el tren, que ha demanat explicacions al Departament de la Vicepresidència, perquè manté que és qui té competències en la fixació dels horaris de rodalies. “No entenem com pot ser que, mentre es col·lapsen vies d’accés al Pirineu en vehicle privat com la C-16, tal com denunciava la setmana passada el Grup de Defensa de la Natura del Berguedà, el govern de la Generalitat redueixi l’oferta ferroviària per accedir al Pirineu. Un govern, que alhora impulsa una candidatura per uns Jocs Olímpics d’hivern verds i sostenibles impossibles, i que paradoxalment gestiona les estacions d’esquí de la vall de Núria i la Molina, a través de FGC”, denuncia l’entitat. El president del Consell Comarcal del Ripollès, Joaquim Colomer, ha dit que el Tren Blanc és clau per a la mobilitat neta dels esquiadors, i que hauria reduït les llargues cues de vehicles que s’han registrat durant el pont de la Puríssima. El vicepresident, Jordi Puigneró, no obstant, ha dit a Sort en unes declaracions a l’ACN que la supressió del servei demostra que és necessari un traspàs complet de Rodalies per fer-ne una gestió integral. El Tren Blanc sortia a primera hora del matí de l’Hospitalet de Llobregat en direcció a Puigcerdà durant la temporada de neu, amb parada a Barcelona, Granollers, Canovelles, Vic, Ripoll, Ribes i la Molina, i tornava a la tarda.