Radars contra la velocitat al vial Sant Jordi d’Olot
N’estan instal·lant dos, que entraran en servei d’aquí a pocs dies
Era una de les peticions presentades per la plataforma veïnal a l’Ajuntament
L’Ajuntament està instal·lant dos radars fixos, que s’activaran d’aquí a pocs dies, al tram de més habitatges del conjunt de carrers coneguts com el vial Sant Jordi. Amb els aparells –situats entre la gasolinera de la rotonda de la carretera de Santa Pau i la farmàcia, i encarats respectivament en cadascun dels sentits de circulació– es pretén dissuadir els conductors que hi circulen a velocitats excessives, que és un dels problemes denunciats pels veïns de la zona. La velocitat màxima que s’hi permet és de 30 km/h.
“Esperem que sigui l’inici de la racionalització dels carrers pel que fa a velocitat”, va manifestar ahir Duaita Prats, portaveu de No és un Vial, és un Carrer!, la plataforma que reclama la construcció de la variant de la ciutat. Segons la plataforma, l’excés de velocitat és un hàbit generalitzat, sobretot de nit. Si bé el més corrent és que s’hi passi a entre 60 i 80 km/h; de nit se n’han detectat a més de 100 km/h. Quan es tracta de camions –fa notar la portaveu veïnal– l’impacte sobre l’asfalt i les cases és molt gran, fins al punt que s’han format esquerdes a les cases. Conscient que es tracta d’una mesura impopular entre els conductors, Prats recorda que s’ha mirat de fer pedagogia, però que no ha servit de res. “No té un afany recaptatori, és un crit d’auxili”, conclou.
Estrènyer el pont, la següent acció
La plataforma i l’Ajuntament van pactar una sèrie d’intervencions per minimitzar l’impacte generat pel gran nombre de vehicles (inclosos molts camions) que han de suportar els carrers que conformen el vial. La instal·lació de radars n’era una. Fins ara ja se n’havien complert algunes, per exemple l’aplicació d’una capa asfàltica que redueix la fressa dels vehicles. La de més envergadura de les que queden pendents és fer més estreta la calçada al pont sobre el Fluvià, al carrer Zamenhof, en un extrem del vial, perquè els vehicles es vegin obligats a reduir la velocitat. S’eixamplaran les voreres i l’asfalt passarà d’ocupar una amplada de deu metres a set. Segons l’Ajuntament, serà la següent intervenció que s’executarà.