Infraestructures i serveis

Foment enllestirà la variant de Vallirana

La ministra avança que es redactarà el pla per allargar la via sobre les Casetes

El Ministeri de Foment va anunciar ahir que allargarà la variant de Vallirana de l’N-340 fins més enllà del nucli urbà de la localitat. Els actuals túnels acaben en una rotonda als afores del nucli de Vallirana, però la carretera de gran trànsit encara travessa el barri de les Casetes d’en Muntaner, just abans d’afrontar el port de l’Ordal.

La ministra Raquel Sánchez va visitar ahir el centre de control dels túnels, inaugurats fa dos anys. El projecte d’allargament de la variant preveu una despesa de més de 19 milions d’euros. Els treballs són una llarga reivindicació de la localitat que encara avui té petjada al saló de plens, on l’alcaldessa ha rebut la ministra, ja que hi penja un cartell reclamant les obres. “Treballem en l’adjudicació de la millora de l’N-340 al tram de les Casetes d’en Muntaner, que és una reivindicació que s’afegeix a les històriques a la zona i que permetrà millorar la fesomia i la configuració de la carretera”, va explicar Sánchez. “Facilitarà l’accés al polígon industrial i a les urbanitzacions”, va reblar. La millora se sumarà a la iniciativa per instal·lar pantalles acústiques a la sortida del túnel, on els veïns han manifestat les molèsties que ocasiona el pas de vehicles.

Sánchez va atribuir al govern estatal del PP diversos retards en obres i infraestructures a Catalunya que “a poc a poc es van desbloquejant”. Va citar la connexió entre l’A-2 i l’AP-7 entre Sant Andreu de la Barca i Castellbisbal, reoberta la tardor passada i que va estar anys aturada.

És clar que d’obres aturades a mig fer, la variant de Vallirana –els actuals túnels– es va endur el rècord europeu de retard, ja que van reobrir la carretera dècades després de començar les obres. Els túnels van trigar quinze anys a construir-se, després de tres dècades de reivindicació veïnal i municipal pel pas de camions i vehicles pel centre de la població.

Entre altres projectes pendents de redactar, hi ha la B-40, el Quart Cinturó, que ha d’unir les comarques del Baix Llobregat i el Vallès Occidental amb els trams ja en ús a Abrera i Viladecavalls-Terrassa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

PALAMÓS

Estudien apel·lar per aturar la construcció de Residencial Cala S’Alguer

PALAMÓS
societat

Adjudiquen les obres de la depuradora de Bot, a la Terra Alta

Bot
societat

Impulsen la formació de persones amb discapacitat en matèria digital

Barcelona
GIRONA

Girona Centre i l’Ajuntament presenten el cartell de la cursa del carrer Nou

GIRONA
societat

Milloraran els Jardins d’Emma, un interior d’illa de l’Eixample, a partir del setembre

Barcelona
Urbanisme

Caos, sorpresa i poca informació en l’estrena dels canvis de mobilitat a Sants

Barcelona
OLOT

Adjudiquen el servei de menjadors escolars de la Garrotxa

OLOT
societat

Escolta Jove de la Diputació de Barcelona ha atès més de cent mil joves en dos anys

Barcelona
societat

Una explotació del Collsacabra pateix l’atac del llop per sisena vegada

Pruit