Mobilitat
Obres a la variant de Banyoles, ara sí
Els treballs han estat parats nou mesos perquè calia refer el projecte
Ara el pressupost és d’uns 23,3 milions, deu més que l’inicial
Nou mesos després que s’aturessin perquè calia revisar el projecte (un replantejament que ha fet encarir el pressupost en deu milions d’euros més, situant-lo en 23,3 milions) s’han reprès les obres de reforma del tram de 8,5 km de la C-66 entre Cornellà del Terri i Serinyà, conegut com la variant de Banyoles. El parèntesi de l’aturada s’havia de tancar al gener, però una sèrie de complicacions l’han fet allargar fins ara. La bona notícia que suposa l’arranjament d’una carretera especialment perillosa –les obres, molt reclamades des del territori, de manera especial per l’Ajuntament de Banyoles, es fan precisament per reduir-hi l’accidentalitat– ve acompanyada de l’avís que, en els deu mesos –com a mínim– que han de durar els treballs, els que hi circulin s’hauran d’armar de paciència. Aquests dies estan pintant les línies grogues de les obres a la calçada i col·locant tanques de formigó a la mitjana perquè no s’hi facin avançaments; els carrils quedaran més estrets; la velocitat es limitarà a 60 km/h i no hi podran passar els vehicles agrícoles.
Abans de l’aturada, les obres es van centrar en els accessos a la C-66 des de i cap a les carreteres que hi connecten, on han construït rotondes. Ara es treballarà en el tronc central, un vial obert arran dels Jocs Olímpics del 1992 que des de llavors no s’ha millorat de manera substancial. El més rellevant del projecte és la construcció de quatre trams (dos en cada sentit) de tres carrils (2 + 1) per facilitar els avançaments. També s’aixecaran murs a les mitjanes, la calçada tindrà un asfalt més adherent i els carrils d’acceleració per als que s’incorporen a la carretera seran més llargs.