Infraestructures i serveis

mobilitat

La velocitat es limita a 100 Km/h a l’AP7 de Martorell a Gelida

Trànsit establirà velocitat variable en el tronc central de l’autopista del Papiol a Mollet i més endavant també entre Martorell i Vilafranca i entre Mollet i Sant Celoni

En la sortida de cap de setmana de les tardes de divendres, els matins de dissabte i en la tornada de les tardes de diumenge, els vehicles no podran superar els 100 Km/h de velocitat de circulació al tram de l’autopista AP7 entre Martorell i Gelida. Aquesta és una de les mesures que entrarà en vigor demà mateix en fase de proves i que ha dissenyat el Servei Català de Trànsit (SCT) per reduir la sinistralitat i l’impacte de les retencions en aquesta via de gran capacitat que ha incrementat molt el volum de vehicles des de la seva gratuïtat, un 26%.

Les mesures formen part d’un pla que el SCT desplegarà entre el 2023 i el 2025 en una primera fase i que suposarà una inversió de 14,3 milions en instal·lació de trams de velocitat variable i nous radars així com controls dels punts més conflictius amb drons, entre d’altres mesures.

Per altra banda, la velocitat variable s’aplicarà al tronc central de l’AP7 al Vallès entre Mollet i el Papiol durant aquest primer bienni 2023-2025 i en una segona fase 2025-2027 s’ampliarà als trams entre Martorell i Vilafranca del Penedès i entre Mollet del Vallès i Sant Celoni.

Ja està en licitació i hauria de començar enguany la instal·lació del sistema de velocitat variable també a la C-58 per tal d’intervenir en el nus entre aquesta via de comunicació de Barcelona i el Vallès i la mateixa autopista AP7.

Pel que fa als vehicles pesants, per exemple, hauran de circular tota la setmana pel carril de la dreta al tram sud de 30 Km. entre Calafat i Camarles; per la dreta entre Martorell i Gelida coincidint amb la nova limitació a 100 Km/h dels caps de setmana. En els trams on diumenge s’instal·lin carrils addicionals, els camions hauran circular per la dreta i a 80 Km/h de velocitat màxima.

En els trams on s’ha detectat major sinistralitat i major durada de les retencions s’habilitaran passos en la mitjana que separa les calçades de cada sentit per poder instal·lar carrils addicionals en cas d’accident. Això es farà als trams Orriols-Cabanes, La Roca-Hostalric, Granada-Gelida, i l’Aldea-Hospitalet de l’Infant. També s’avaluarà la possibilitat d’impedir incorporacions a l’AP7 des de la Roca a Llinars durant el retorn de cap de setmana a l’àrea metropolitana.

A més dels drons per controlar trams conflictius, enguany s’instal·larà un nou sistema de carros radar en punts habilitats i també un radar de tram en la zona entre la Móra (Tarragona) i Constantí. Entre d’altres mesures que s’adoptaran també es vigilarà amb mitjans aeris diferents trams de l’autopista on es cometen infraccions d’incorporació així com el compliment de les limitacions i restriccions dels vehicles pesants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

En marxa un projecte a Lleida amb gossos per acompanyar a menors en processos judicials

Lleida
societat

Tanquen un centre de busseig en detectar greus irregularitats en la gestió

begur
Societat

Futur incert pel mirador de Durro, retirat per seguretat

La Vall de Boí
Societat

Més d’un 30% de la població vulnerable de l’àrea metropolitana no pot pagar el consum de l’aire condicionat

Barcelona
Equipaments

Les obres a la Model començaran la primera meitat de 2026

Barcelona

Unes obres de manteniment de la xarxa de clavegueram obligaran a tallar un tram del carrer del Carme

GIRONA

Girona incrementa un 42% l’import de la subvenció per al transport adaptat aquest 2024

GIRONA
societat

Catalunya registra 73 morts al juliol atribuïbles a la calor

barcelona
Medi Ambient

Obliguen a empreses de Tarragona a aplicar mesures per evitar la contaminació amb pèl·lets

Tarragona