Infraestructures i serveis

mobilitat

La velocitat es limita a 100 Km/h a l’AP7 de Martorell a Gelida

Trànsit establirà velocitat variable en el tronc central de l’autopista del Papiol a Mollet i més endavant també entre Martorell i Vilafranca i entre Mollet i Sant Celoni

En la sortida de cap de setmana de les tardes de divendres, els matins de dissabte i en la tornada de les tardes de diumenge, els vehicles no podran superar els 100 Km/h de velocitat de circulació al tram de l’autopista AP7 entre Martorell i Gelida. Aquesta és una de les mesures que entrarà en vigor demà mateix en fase de proves i que ha dissenyat el Servei Català de Trànsit (SCT) per reduir la sinistralitat i l’impacte de les retencions en aquesta via de gran capacitat que ha incrementat molt el volum de vehicles des de la seva gratuïtat, un 26%.

Les mesures formen part d’un pla que el SCT desplegarà entre el 2023 i el 2025 en una primera fase i que suposarà una inversió de 14,3 milions en instal·lació de trams de velocitat variable i nous radars així com controls dels punts més conflictius amb drons, entre d’altres mesures.

Per altra banda, la velocitat variable s’aplicarà al tronc central de l’AP7 al Vallès entre Mollet i el Papiol durant aquest primer bienni 2023-2025 i en una segona fase 2025-2027 s’ampliarà als trams entre Martorell i Vilafranca del Penedès i entre Mollet del Vallès i Sant Celoni.

Ja està en licitació i hauria de començar enguany la instal·lació del sistema de velocitat variable també a la C-58 per tal d’intervenir en el nus entre aquesta via de comunicació de Barcelona i el Vallès i la mateixa autopista AP7.

Pel que fa als vehicles pesants, per exemple, hauran de circular tota la setmana pel carril de la dreta al tram sud de 30 Km. entre Calafat i Camarles; per la dreta entre Martorell i Gelida coincidint amb la nova limitació a 100 Km/h dels caps de setmana. En els trams on diumenge s’instal·lin carrils addicionals, els camions hauran circular per la dreta i a 80 Km/h de velocitat màxima.

En els trams on s’ha detectat major sinistralitat i major durada de les retencions s’habilitaran passos en la mitjana que separa les calçades de cada sentit per poder instal·lar carrils addicionals en cas d’accident. Això es farà als trams Orriols-Cabanes, La Roca-Hostalric, Granada-Gelida, i l’Aldea-Hospitalet de l’Infant. També s’avaluarà la possibilitat d’impedir incorporacions a l’AP7 des de la Roca a Llinars durant el retorn de cap de setmana a l’àrea metropolitana.

A més dels drons per controlar trams conflictius, enguany s’instal·larà un nou sistema de carros radar en punts habilitats i també un radar de tram en la zona entre la Móra (Tarragona) i Constantí. Entre d’altres mesures que s’adoptaran també es vigilarà amb mitjans aeris diferents trams de l’autopista on es cometen infraccions d’incorporació així com el compliment de les limitacions i restriccions dels vehicles pesants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Roses dedicarà uns 3,5 milions del romanent a infraestructures i compra d’habitatge social

ROSES
Societat

Identifiquen sis pilots de drons per sobrevolar la zona restringida de la Copa Amèrica

Barcelona

Terrassa obté 300.000 euros de l’ACA per renovar la xarxa d’aigua i reduir fuites

Terrassa
salut

Bellvitge fa ús de la IA per tractar l’esclerosi múltiple

Barcelona
medi ambient

Posen càmeres i gravadores a quatre espais naturals per avaluar l’impacte dels visitants

Riudarenes
societat

Busquen una parella de catalans desapareguts al Nepal

barcelona
Olot

Més recorregut i punts de tast en el Vermut Cantat de l’Aoapix

Olot
patrimoni

Un projecte internacional pren de referent històric el conjunt de l’Espluga de Cuberes

Baix Pallars

Elaboren un projecte educatiu sobre autoestima i pressió estètica per a les escoles

LA BISBAL D’EMPORDÀ