Infraestructures i serveis

trànsit

Trànsit posarà senyals específiques per motos per reduir-ne els morts

Vol importar l’aposta d’Àustria per senyalitzar al ferm el traçat de les corbes en els trams amb més sinistralitat a Toses, l’Arrabassada o el Montseny

Planteja fer anar les motos pels carrils bus VAO d’accés a Barcelona

L’augment de motoristes morts el 2023 a les carreteres catalanes respecte a l’any anterior però també a l’any de referència del 2019 ha fet que el Servei Català de Trànsit (STC) es plantegi una actuació prioritària sobre senyalització viària específica per a les motocicletes. Responsables de Trànsit i Carreteres de la Generalitat coneixeran l’aposta d’Àustria per aquest tipus de senyalització que el govern català ha provat de manera pilot al pantà de Foix però que vol assajar en més quilòmetres i de carreteres més concorregudes.

Per una banda es tracta de senyalització vertical que avisa de trams o corbes properes amb accidentalitat específica de motocicletes i, per altra, d’una senyalització sobre el ferm amb cercles o ratlles creixents i decreixents que dibuixen el millor angle d’obertura per agafar bé els tombs de risc. Trànsit creu que aquest mesura pot ser la més eficient en la reducció dels accidents complementada amb formació i informació. Gairebé un de cada tres accidents de moto van ser l’any passat per sortida de via. El director general de Trànsit, Ramon Lamiel, veu predisposició a adoptar la mesura per part dels titulars de les vies més problemàtiques. Es tractaria de començar per algunes i, si es constata una reducció, estendre’l a la resta –trams amb percentatge important de sinistres de motos són la collada de Toses, la carretera barcelonina de l’Arrabassada o les carreteres del Montseny. Lamiel veu bé que la Dirección General de Tráfico (DGT) plantegi l’obligatorietat de fer un curs de formació per als conductors amb carnet de cotxe que vulguin conduir motos de fins a 125 cc. però alerta que la formació ha de ser totalment pràctica, de conducció. “Nosaltres creiem en la intervenció sobre la infraestructura”, defensa Lamiel com a mesura més efectiva de reducció dels accidents perquè, en referència a la nova obligatorietat del casc integral, recorda també que el 85% dels motoristes morts ja el duien.

L’altra mesura que Trànsit ja ha començat a parlar amb l’Ajuntament de Barcelona és la possibilitat d’obligar les motos a circular pel carril bus-VAO en els accessos a la ciutat des de la C-58, la C-31 o la C-32.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

serveis

El nou pavelló de les Glòries incorporarà una coberta verda

bARCELONA
infraestructures

El traspàs de la línia R1 de Rodalies farà els primers passos el gener del 2025

barcelona
TREBALL

Denuncien la sobrecàrrega de feina de les infermeres a la costa tarragonina

L’Ametlla de Mar
SOCIETAT

Barcelona acull del 10 al 18 d’agost la quinzena edició del Circuit Festival

Barcelona
MEDI AMBIENT

Buiden de peixos el pantà d’Ulldecona per evitar una mortalitat massiva

La Pobla de Benifassà
INFRAESTRUCTURES

Acciona pagarà finalment els afectats per les esquerdes del túnel del Coll de Lilla

Montblanc

L’Ajuntament reobre l’espai d’esbarjo per a gossos de la Devesa

girona
societat

165 municipis comptaran amb oficines bancàries mòbils al setembre

girona
educació

Prop de 400 obres de millora i retirada d’amiant en escoles a l’estiu

barcelona