Infraestructures i serveis

Infraestructures i Serveis

Retards a l’R3 en el primer dia laborable després de les obres

El servei estava aturat des de Figaró fins a Parets pel desdoblament de la línia

Els usuaris lamenten la manca de “fiabilitat” del servei

A l’estiu es preveu un nou tall

Retards en el primer dia laborable a la línia R3 el primer dia després d’unes obres que durant els darrers mesos han aturat totalment el servei des del Figaró fins a Parets del Vallès i ha funcionat un servei per carretera alternatiu. Segons Renfe, els usuaris de la línia R3 de Rodalies han patit durant el matí retards de 25 minuts de mitjana en els seus desplaçaments a causa de problemàtiques amb la senyalització. Han circulat tots els serveis previstos, excepte un amb origen des de Vic a les 5:29h, que per falta de maquinista per causa sobrevinguda no s’ha pogut prestar.

La circulació es va interrompre el passat 12 d’octubre per tal d’afrontar les obres de desdoblament de la línia. A més s’han adaptat les estructures relacionades, construït passos inferiors i elevats, renovat sistemes d’electrificació i seguretat, i també hi ha hagut millores a les estacions de Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga. El proper gran tall per les obres de duplicació de la via es preveu de cara a l’estiu.

Bernat Camps és un usuari del trajecte Balenyà-Vic, que normalment es fa en sis minuts, i que n’ha trigat gairebé 50. “Soc mestre i ara els nens estan sols a l’escola”, ha lamentat a l’ACN. Els usuaris mostren ferms defensors del tren, “però el gran mal és que no sigui fiable”, ha afegit Gasull. El portaveu de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras, ha explicat que el tall, durant aquests mesos, s’ha fet “molt llarg” i “feixuc” perquè “no ha funcionat bé, cal millorar moltes coses”. Espera que a l’estiu, quan hi hagi més obres, no es funcioni igual. A més, insisteixen que “no pot ser més llarg que aquest”. Janeras ha explicat que entre els serveis de diumenge i els d’aquest matí tenen la sensació “que s’estan fent proves amb els usuaris, que a més són penalitzats”. “No pot ser. S’ha d’arribat amb totes les proves fetes i tot comprovat i que el primer dia de servei tot vagi com una seda”, ha demanat Janeras. El portaveu de la plataforma ha deixat clar que aquest només és el primer dels talls per obres programats del desdoblament i que els trens continuen anant per línia única. “Eixugar els retards sistemàtics que té l’R3 serà llarg i ho començarem a veure almenys fins d’aquí un any”, ha explicat. “Esperem que es posin tots els esforços perquè les incidències siguin mínimes”. A més, també ha reclamat que durant tot el temps que durin les obres el servei sigui “fiable” per a l’usuari.

Servei alternatiu

Segons fonts de la companyia, amb el servei alternatiu per carretera, en els darrers mesos s’ha ofert 24.000 places diàries en els trens entre Parets del Vallès i Centelles –en els dos sentits, tant en els autobusos directes com amb parades intermèdies entre les dues estacions– i 22.800 els caps de setmana. Mentre que el reforç amb autobusos llançadora entre Barcelona-Sagrera Meridiana i Centelles, ha comptat amb una oferta de 5.900 places en dia feiner i entre Sagrera-Meridiana i La Garriga amb 2.000 places.

D’altra banda, des de Territori informen que s’ha previst mantenir el servei d’autobusos de reforç i els horaris del bus exprés e12 durant el mes de febrer. Amb la recuperació del servei ferroviari s’avaluarà com es redistribueix la mobilitat a la zona per decidir quina oferta cal mantenir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.