Infraestructures i serveis

INFRAeSTRUCTURES

Construiran un pas inferior i renovaran la via dels FGC a Térmens

Se substituiran els carrils i travesses d’un tram de 700 metres

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat les obres per construir un pas inferior al baixador de Térmens, a la línia Lleida – la Pobla de Segur, que substituirà l’actual pas de servei de vianants. Al mateix municipi, s’ha iniciat el procés de licitació per renovar un tram de 700 metres de via entre les estacions de Térmens i Vilanova de la Barca. La intervenció forma part de les actuacions de manteniment i millores puntuals de la línia amb l’objectiu de donar continuïtat a les diferents obres de renovació de l’àmbit de Térmens, com la supressió del pas a nivell 12 i la construcció del nou vial de la Sucrera.

D’una banda FGC ha publicat aquest dilluns l’adjudicació de la societat José Antonio Romero Polo, SAU de les obres del pas inferior del baixador de Térmens, per un import de 846.000 euros (abans d’IVA) i un termini d’execució de 20 setmanes. Els treballs, que començaran el tercer trimestre d’aquest any, consistiran en l’execució d’un nou pas inferior sota les vies del ferrocarril, disposant un calaix de formigó de 3 metres d’amplada i 2,5 metres d’alçada, rampes adaptades a persones amb mobilitat reduïda i escales.

A més, s’urbanitzarà l’entorn fins a l’accés al baixador, concretament la zona que va des del carrer de la Sucrera, a l’altura del carrer Sant Jordi, fins a l’accés a l’andana. Els treballs implicaran pavimentar aquesta franja de terreny i reforçar la circulació. També es crearà una zona verda adjacent i noves places d’aparcament. La construcció d’aquest pas inferior, que inclourà una adequació dels accessos i de l’entorn del baixador, permetrà millorar la seguretat i el confort dels usuaris.

D’altra banda, FGC ha publicat recentment la licitació de la renovació de 700 metres de via entre Térmens i Vilanova de la Barca. L’actuació ha sortit a licitació per un import de 659.000 euros (abans d’IVA) i, un cop adjudicada, tindrà un termini d’execució de cinc mesos i mig.

L’obra consistirà en la renovació tant del carril com de les travesses, que passaran a ser de formigó monobloc, tot substituint les actuals travesses de dos blocs. El punt d’inici de l’actuació coincidirà amb el punt final d’un tram que es va renovar el 2022, i que també va consistir en la mateixa substitució de travesses i carrils. A més, el projecte preveu la depuració total del balast. Els treballs es duran a terme en horari nocturn per no afectar el servei.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ciutat Vella 2035: tot per debatre

Barcelona

El 56 % de les persones busquen una alimentació sostenible amb el planeta, segons un estudi

Renfe endarrereix l’entrada en servei de l’RL4 entre Lleida i Manresa

barcelona
ciència

Troben una possible via per crear vacunes per al càncer de fetge

Barcelona
URBANISME

Els primers pisos de lloguer assequible de la Terra Alta es faran en edificis municipals

Bot
Societat

Mor Gabriel Escursell, 50 anys fotografiant la vida de Cerdanyola del Vallès

Es suspèn per ara el tancament de les parades dels ocellaires de la Rambla

barcelona
administracions

Collboni rep l’alcalde de Madrid en la primera visita institucional a Barcelona

Barcelona
ADMINISTRACIONS

Barcelona vol canvis a les lleis i reforçar els jutjats contra els lladres multireincidents

Barcelona