Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

Comencen les proves d’integració del tramvia entre Glòries i Verdaguer

Es provarà per primer cop a l’Estat el sistema d’alimentació per terra, en substitució de les catenàries

Les proves d’integració del nou traçat del tramvia entre la Plaça de les Glòries i Verdaguer s’iniciaran aquesta nit per fer els ajustos necessaris i posar en marxa el nou servei a la tardor. Les proves s’iniciaran a partir de dos quarts d’onze de la nit i els combois viatjaran per primer cop per part del nou traçat a una velocitat molt reduïda. Es provarà la compatibilitat dels tramvies amb el subministrament elèctric per terra (APS), que serà el primer cop que s’utilitzarà a l’Estat, i amb la resta d’obra civil executada, com les andanes. La previsió és que el nou tram doni servei a 24.000 viatgers diaris i retiri al voltant de 2.000 cotxes del tram central de la Diagonal.

Quan el servei estigui operatiu, la connexió entre Glòries i Verdaguer, d’uns dos quilòmetres de longitud, es cobrirà en set minuts. De moment, però, aquesta nit els combois viatjaran per primer cop a una velocitat de 5 km/h, l’equivalent a la velocitat d’un vianant. Durant aquest test, la Guàrdia Urbana acompanyarà el tramvia i regularà el trànsit amb la resta de vehicles en aquelles cruïlles on calgui. De fet, s’ha decidit fer aquestes proves de nit per entorpir el trànsit el menys possible.

A Glòries, els combois passaran d’alimentar-se de la catenària, mitjançant el pantògraf, a fer-ho per terra (APS). Actualment hi ha 18 unitats ja adaptades per aquest canvi, d’un total de 21 de la flota del tramvia. Segons ha explicat a ACN el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Manuel Valdés, les proves d’avui i les que se succeeixin aquest estiu determinaran l’inici de les marxes en blanc, quan els tramvies viatgen amb velocitat comercial però sense passatgers; i posteriorment l’entrada en servei definitiva. Per tot plegat, Valdés ha eludit concretar la data de la inauguració del nou tram després de dos anys d’obres i una inversió superior als 100 milions d’euros, més enllà que serà a la tardor.

Valdés ha deixat clar que encara s’està en una fase inicial de les proves i que aquesta nit hi participaran diferents tècnics que avaluaran com es duu a terme la transmissió de corrent per terra, les aturades a les parades, els elements de seguretat o com responen els materials, entre d’altres. Fins ara, s’ha provat tot de forma independent i avui es farà de forma integral, ha destacat el director de l’ATM. Amb l’entrada en servei del nou tram del tramvia a partir de la tardor, es modificarà l’operativa de les línies T4, T5 i T6. D’aquesta manera, la T4 de Trambesòs deixarà de circular direcció Ciutadella Vila Olímpica i farà el recorregut cap al centre de la ciutat. Per la seva banda, la T5 i la T6 cobriran aquesta part del servei, fins a la platja.

Juntament amb la finalització de les obres d’infraestructura, que ja es troben en la seva fase final, s’estrenarà la nova urbanització al voltant de la Diagonal, entre el carrer de Los Castillejos i el Passeig de Sant Joan, A més, entre aquest primer carrer i el carrer Marina s’ha mantingut la rambla i s’han ampliat les franges verdes laterals i a la Plaça Pablo Neruda, que fa de ròtula entre la Diagonal i el carrer d’Aragó, s’ha generat una gran esplanada per als vianants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Política

Mor Encarna Jordan, activista independentista, antifeixista i internacionalista

SOCIETAT

Menys incompliments sanitaris en els locals de tatuatges de l’àrea de Barcelona

Barcelona

L’Ajuntament denuncia per primer cop un fons voltor

girona
INFRAESTRUCTURES

Interromput el tren entre Sant Vicenç de Calders i Lleida per un descarrilament

El Vendrell
INFRAESTRUCTURES

Comencen les proves d’integració del tramvia entre Glòries i Verdaguer

Barcelona
HABITATGE

La FAVB celebra l’acord per construir de 1.800 pisos de protecció oficial

Barcelona
SERVEIS

A licitació sis autobusos híbrids de Tarragona per 3,6 milions

Tarragona
SERVEIS

Reforcen la Guàrdia Urbana amb 12 nous agents

Tarragona
La Jonquera

Autorització del parc eòlic Galatea, però només és administrativa

La Jonquera