Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

La represa del servei a l’L5 dilluns tanca un estiu d’obres al metro

Demà dilluns, 2 de setembre, a les 5 del matí s’iniciarà el servei a la línia 5 de metro en la seva totalitat i amb normalitat, després del tall que afectava el tram entre Cornellà Centre i Collblanc. L’obra, realitzada per Metro i que ha requerit una inversió de 16 milions d’euros, ha permès reduir les vibracions en aquest tram, millorar l’accessibilitat i incrementar la capacitat de transport de la línia, per on circularà un tren més des de demà. Amb la reobertura demà del tram afectat de l’L5, quedaran normalitzades totes les línies on s’han fet obres aquest estiu: L2, L4 i L10 Nord.

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet ha volgut destacar la important inversió realitzada per TMB en aquesta obra, “necessària per actualitzar una infraestructura de via que havia arribat al final de la seva vida útil”. Bonet ha explicat també que les “diferents actuacions executades a la zona de vies han permès reduir les vibracions que provocaven molèsties als veïns; el recrescut d’andanes ha millorat l’accessibilitat a l’estació Cornellà Centre; i la instal·lació de la nova agulla tipus bretelle permet augmentar el nombre de trens que circulen per aquesta línia”.

Entre els treballs que s’hi han fet destaca la renovació integral de 5 quilòmetres de via (de Cornellà Centre a Collblanc) que havia arribat al final de la seva vida útil. Amb aquesta actuació s’ha millorat la fiabilitat de la línia, ha augmentat el confort dels usuaris durant el viatge i s’han reduït les vibracions per l’ús de la infraestructura en aquest tram. A més, a Cornellà Centre s’ha instal·lat una agulla del tipus bretelle que millorarà la capacitat de la línia, ja que permet reduir el temps d’atur quan hi hagi alguna incidència, i incrementa la capacitat de transport de l’L5: de moment, ja circularà un més a partir d’aquest mes de setembre. També s’ha aprofitat per fer un recrescut d’andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat de l’estació.

A les obres realitzades a l’L5, entre Cornellà Centre i Collblanc, s’han renovat 3,6 quilòmetres de via doble i s’han substituït 6.500 metres cúbics de balast per formigó. També s’han instal·lat 14.400 metres lineals de carril d’acer, amb un total de 618 soldadures elèctriques i 243 aluminotèrmiques, i que s’han subjectat amb 24.000 fixacions antivibratòries sobre la plataforma de formigó. Finalment, s’ha modificat part de la catenària i s’han renovat dos pous de ventilació de túnel.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Protesta visual a Castelldefels contra el desmantellament del carril bici

Castelldefels
INFRAESTRUCTURES

La represa del servei a l’L5 dilluns tanca un estiu d’obres al metro

Cornellà de Llobregat
SOCIETAT

Consulta popular a la Bisbal del Penedès sobre el nou polígon industrial

La Bisbal del Penedès
Trànsit

Es manté la reducció dels accidents mortals a les carreteres fins a l’agost

barcelona
comerç

Guia del comerç singular, significatiu i sostenible de Ciutat Vella

Barcelona
SERVEIS

Riudecanyes torna a perforar el subsol per recuperar l’abastament d’aigua potable

Riudecanyes
SOCIETAT

Reobren les platges de Torredembarra que van tancar per una tintorera

Torredembarra
Olot

Un documental sobre longevitat inclourà l’olotina Maria Branyas

Olot
PATRIMONI

Sant Miquel de Campmajor vol restaurar la torre medieval i l’església de Briolf

SANT MIQUEL DE CAMPMAJOR