infraestructures
Junts pregunta al Congrés per les millores concretes previstes a l’N-260
El grup parlamentari de Junts x Catalunya ha entrat una bateria de 9 preguntes a la mesa del Congrés perquè el govern espanyol concreti quines són les millores que té previst fer a l’N-260 a comarques gironines. Fa una setmana, el govern espanyol va anunciar una inversió de 260 milions en aquesta via –coneguda com a Eix Pirinenc–, després d’una reunió entre la consellera de Territori, Sílvia Paneque, i el ministre de Transports, Óscar Puente, però es va parlar de manera genèrica de “diversos treballs de millora de traçat” sense detallar-los.
Ara el diputat Josep Maria Cervera ha presentat 9 preguntes perquè siguin respostes de manera escrita demanant més concreció. Així, a més fer una demanda general sobre quins treballs de millora es faran i en quins trams es produiran i també una valoració sobre si amb aquests 260 milions i les actuacions que es faran serà suficients per garantir la seguretat de l’N-260 a comarques gironines, Cervera pregunta directament per si alguns actuacions molt reclamades estaran incloses en aquestes actuació. En concret, demana si les millores inclouen la rotonda de Llançà i actuar en el “punt negre” de l’entrada d’aquest municipi (en el punt quilomètric 18,2); l’asfaltatge del tram entre Figueres i Llançà; el pas de fauna entre els espais naturals de l’Albera i del cap de Creus; i també si hi haurà actuacions en el tram Figueres-Besalú, a la Garrotxa i al Ripollès.
Cervera ja havia preguntat el 25 de setembre al ministre Puente de manera oral al Congrés per quines actuacions hi havia previstes a curt termini en el tram de la N-260 entre Figueres i Llançà, destacant que “la inacció del ministeri han convertit aquesta carretera en una infraestructura col·lapsada i insegura amb un degoteig constant d’incidents i accidents”. Llavors, Puente va explicar que estaven “acabant” la redacció de diversos projectes a Llançà “per a a la reordenació d’accessos a la travessia”, va recordar que feia pocs dies s’havia aprovat el projecte del nou enllaç d’Ordis i que “a l’entorn de Figueres” també tenen en marxa “diversos projectes per a la duplicació de l’N-II a la variant i al seus enllaços amb l’AP-7”.