Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Terrassa sols avisa Foment dels defectes en l'estudi de la B-40

El ple aprova les al·legacions municipals al traçat, que eviten exigir fer altre cop el tràmit ambiental però suggereixen repetir l'exposició pública

ICV vota contra el document dels socis i ERC, a favor d'una via que rebutja

Les al·legacions de l'Ajuntament de Terrassa al projecte del quart cinturó fins a Granollers van ser referendades ahir en un ple municipal extraordinari pel PSC, ERC i CiU, mentre que el PP es va abstenir –pel fet d'haver disposat de menys de 24 hores de temps per estudiar el document– i ICV-EUiA es va desmarcar dels seus socis de govern i hi va votar en contra perquè s'oposa al model d'autovia i no comparteix la tebior del plec d'al·legacions a l'hora de valorar els defectes legals de l'estudi informatiu del tancament de la B-40.

Al marge de les consideracions sobre el traçat, ja avançades per la tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Carme Labòria, la setmana passada, el regidor de Medi Ambient, el republicà Màrius Massallé, va exposar les al·legacions de caràcter mediambiental, fonamentalment la preservació del bosc municipal de Can Bon Vilar, la continuïtat amb el menor impacte d'una desena de camins i que es tingui en compte el compliment de les normatives de soroll i emissions contaminants.

En aquest sentit, el consistori ha evitat demanar la repetició de les consultes ambientals prescrites, però el seguit d'observacions estan fonamentades en les “mancances” legals presents en la informació del 2004 convalidada per Foment. “No demanem que es torni a fer, però simplement nosaltres sí que hem tingut en compte la legislació vigent” i volen que el ministeri esmeni la plana sobre la marxa, va apuntar Labòria. Malgrat això, el plec d'al·legacions també proposa “valorar la conveniència, o no, de sotmetre novament l'estudi informatiu a exposició pública, abans de la declaració d'impacte ambiental”.

Un dels propòsits del ple convocat per l'oposició –debatre el document per mirar d'aconseguir un consens ampli– es va assolir a mitges. El portaveu de CiU, Josep Rull, va lloar la feina dels tècnics i l'equip de govern i va aconseguir incorporar un parell d'esmenes al text. Per exemple, instar Foment a destinar-hi tants recursos com calguin per corregir l'impacte sobre el medi, tenint present que l'obra s'iniciarà quan la conjuntura econòmica sigui millor. ERC també hi va acabar votant a favor, per la seva responsabilitat de govern, tot i l'oposició del partit al model de la infraestructura, al seu traçat pel nord i després que acabin de formalitzar un altre recurs d'alçada contra la tramitació ambiental. De l'altre propòsit –dividir el tripartit en la votació– se'n va encarregar ICV-EUiA, tot i que Manel Pérez hi va treure importància tot recordant que, ara, “el mal ja està fet” i només es tracta de “corregir” l'encaix final.

Unanimitat en les prioritats d'inversió per al transport públic

Menys tibantors hi va haver en el primer punt de l'ordre del dia, el debat de la llista dels suggeriments del consistori per prioritzar els projectes del nou pla director d'infraestructures 2009-2018 de l'ATM. Es va aprovar per unanimitat després que Labòria situés al capdavant les millores ferroviàries, sobretot la retallada dels temps de trajecte entre Terrassa i Barcelona amb l'increment del nombre de vies al corredor del metro del Vallès (S1), una altra estació tocant a Matadepera –al parc empresarial Orbital 40– i la segona connexió de FGC cap a l'hospital, l'est de Sabadell, la UAB i el Poble Nou. CiU, però, va trobar “inversemblant” el pressupost de 25.000 milions del pla. L'anterior PDI en tenia 9.000 i no es va completar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.