Infraestructures

PALLARS JUSSÀ

Denuncien l'aparició de més estaques quan el traçat de la MAT de Ponent no és clar

A final d'any s'han posat més estaques a la Franja que marquen el pas de la futura línia

REE vol reunir els alcaldes de la Franja i el Pallars aquest mes

Red Eléctrica (REE) havia deixat el tema per després de les eleccions catalanes (vegeu el diari del 2 de novembre) i durant aquest mes té previst reunir-se amb els alcaldes de la Ribagorça i del Pallars afectats per la futura línia de molt alta tensió (MAT) de Ponent, entre Monzó i Isona. REE ja ha contactat amb alguns alcaldes per citar-los aquest mes de gener a una trobada informativa en què exposarà els estudis que ha fet sobre les diferents alternatives de traçat que la companyia va presentar fa dos anys. L'alcalde de Tamarit de Llitera, Francisco Mateo, ha explicat en declaracions al diari Heraldo de Aragón que la cita era el pròxim 17 de gener, tot i que per problemes d'agenda dels participants s'ha ajornat uns dies més.

La reunió serà la culminació d'un opac procés de preparació de la línia que es va iniciar l'octubre del 2008 i que ha tingut episodis com les estaques que el mes d'agost va plantar REE en alguns municipis del Pallars Jussà, com a part dels estudis previs sobre el traçat definitiu. Això va passar sense avisar en cap cas els ajuntaments afectats, que havien rebut un any i mig abans la petició de REE d'estudiar una sèrie de traçats alternatius sobre els quals havien de pronunciar-se. Ho van fer, i no van rebre cap més resposta fins que van aparèixer les estaques.

L'episodi de les estaques ha tingut una segona part a final del 2010, quan n'han tornat a aparèixer, aquest cop als municipis de la Ribagorça. Alguns ajuntaments, com el de Tolba, han trobat durant el mes de desembre estaques posades per REE que marcarien el recorregut de la línia, i s'han afegit a la plataforma contrària a la MAT, que aplega grups mediambientals i alcaldes i partits polítics que temen que el projecte malmeti el paisatge, el turisme i el desenvolupament econòmic dels seus municipis sense aportar-hi res a canvi. Segons els diversos itineraris proposats fa dos anys per REE, en el seu pas pel Principat la línia passarà, sigui quin sigui l'itinerari, per damunt de dos espais naturals i un de fauna protegida.

Un cop presentat l'estudi als alcaldes aquest mes, REE haurà de fer l'estudi d'impacte ambiental i presentar-lo al Ministeri de Medi Ambient per a la seva aprovació. A continuació, el d'Indústria podrà elaborar el projecte i, un cop aprovat, REE podrà començar a expropiar terrenys on col·locar les torres. REE justifica la línia Montsó-Isona per la necessitat d'incrementar l'enllaç de molt alta tensió entre Aragó i Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Borja Manzanares
President del Col·legi Oficial d’Infermeres de Barcelona

“Els problemes de la infermeria no tenen una solució màgica”

Barcelona
patrimoni

El Síndic renya l’Ajuntament de Mataró per Ca la Madrona

Mataró

Un pregó coral que repassa 40 anys de ràdio, tret de sortida de la Festa Major

SALT
societat

Detinguda una conductora implicada en un accident amb tres morts a Castellfollit del Boix a finals de juny

Castellfollit del Boix

Detingut un bomber voluntari per l’incendi de l’any passat

portbou / colera
tradicions

Exhaurides en 40 minuts les gairebé 4.500 entrades pel Concurs de Castells de Tarragona

TARRAGONA
Medi AMbient

Estudien el nivell de metà que retenen els boscos catalans

Cerdanyola del Vallès
economia

Territori signa el conveni per a la construcció d’una rotonda en l’encreuament entre la C-14 i l’LV-3025, a Agramunt

Barcelona
medi Ambient

Aigües de Reus adjudica els treballs de recuperació de tres nous pous d’aigua del recinte de l’aeroport

Barcelona