Infraestructures

Volen l'AP-7 gratuïta a la Selva mentre no arreglin l'N-II

Els alcaldes de la comarca estan disposats a organitzar mobilitzacions per desencallar les obres de la nacional

Tots els grups polítics estan d'acord que cal trobar una sortida immediata a la situació

Els alcal­des de la comarca de la Selva han dit “prou” pel que fa a la situ­ació ver­go­nyosa de l'N-II al seu pas per la comarca, i estan dis­po­sats a anar tots a l'una per orga­nit­zar mobi­lit­za­ci­ons. Aquesta va ser la con­clusió unànime a què van arri­bar en la reunió que van man­te­nir ahir al llarg de tot el matí al san­tu­ari de Santa Maria del Far, el punt més inac­ces­si­ble de la comarca. Excepte el de Maçanet, que no hi va poder assis­tir, però que abans ja els havia donat el seu suport, la resta d'ajun­ta­ments hi eren tots repre­sen­tats.

Més enllà de les denúncies, mani­fes­tos i pro­cla­mes, els alcal­des han deci­dit pas­sar a l'acció amb actu­a­ci­ons con­cre­tes i con­tun­dents. La pri­mera con­sis­teix a exi­gir que men­tre la situ­ació de l'N-II con­tinuï com ara –obres atu­ra­des i sense solució de con­tinuïtat a mitjà i a llarg ter­mini, embus­sos cons­tants, mala senya­lit­zació i alt índex de sinis­tra­li­tat–, el peatge de l'auto­pista AP-7 sigui gratuït en el tram entre Sarrià de Ter i Maçanet de la Selva.

La cosa, però, no acaba aquí ni de bon tros. També hi va haver acord per orga­nit­zar, en una data que encara s'ha de con­cre­tar, un esmor­zar al peu de la car­re­tera N-II, sense que això repre­senti cap tall de trànsit. Hi esta­rien con­vi­dats, a banda dels alcal­des de la comarca, dipu­tats, sena­dors, i repre­sen­tants polítics de les dife­rents admi­nis­tra­ci­ons. Final­ment, com a acci­ons a curt ter­mini, es pretén orga­nit­zar un viatge a Madrid dels qua­tre alcal­des més afec­tats, el de Sils, Cal­des de Mala­ve­lla, Maçanet i Vidre­res, acom­pa­nyats per repre­sen­tants polítics del Par­la­ment de Cata­lu­nya, del Congrés de Dipu­tats i del Senat, per fer sen­tir la seva veu i recla­ma­ci­ons al Minis­teri de Foment de Madrid, que és el que ha de des­en­ca­llar les obres atu­ra­des en dues oca­si­ons, fa dos anys i un any i mig. En les matei­xes con­clu­si­ons del Con­sell d'Alcal­des es demana que es con­si­deri pri­o­ri­tari el des­do­bla­ment en el tram que afecta La Selva, bàsica­ment per tres motius: segu­re­tat, trànsit i impacte econòmic.

Quant a segu­re­tat, l'índex de sinis­tra­li­tat en els trams entre Maçanet i Sils, i Sils i Cal­des és molt ele­vat, i és estrany el dia en què no s'hi pro­du­eix alguna topada. Pel que fa al volum de trànsit, és una de les vies giro­ni­nes en què cir­cula un nom­bre més ele­vat de vehi­cles, tant turis­mes com cami­ons. En són una bona mos­tra els embus­sos que regu­lar­ment s'hi pro­du­ei­xen, espe­ci­al­ment en el tren­cant de Cal­des de Mala­ve­lla. Final­ment, l'impacte econòmic també és impor­tant, tant per ser una via molt uti­lit­zada pels turis­tes que es des­pla­cen a la Selva Marítima com per la mobi­li­tat de les empre­ses de la zona. Cal tenir en compte, a més, la imatge que donen unes obres començades i eter­na­ment ina­ca­ba­des.

LA FRASE

Les obres en aquests moments no han estat ni tan sols licitades pel Ministeri de Foment
Joan Colomer
alcalde de caldes

LA DATA

26.08.10
El ministre de Foment, José Blanco, va anunciar que les obres es licitarien abans d'acabar el 2010.

La història interminable

L'actuació dels responsables polítics del Ministeri de Foment amb relació al desdoblament de l'N-II en els trams que afecten la comarca de la Selva són plens de mentides, anuncis, desmentiments i deixadesa. No ha d'estranyar que els alcaldes de la comarca gironina hagin decidit, finalment, anar tots a l'una, i emprendre accions concretes per posar fi a tot aquest desori. La darrera i lamentable posició del ministeri de Madrid no cal anar-la a buscar gaire lluny. El 22 de juliol, quan al govern estatal ja no li va quedar més remei que acceptar que vivim una greu crisi econòmica, el ministre de Foment, José Blanco, va anunciar una important retallada d'obres previstes que afectarien la ja prou afectada i aturada actuació en els dos trams a l'N-II entre Sils i Maçanet. Diuen que rectificar és de savis, i el 26 d'agost ho va fer, i va assegurar que aquestes obres en concret tirarien endavant perquè s'havien precipitat. En aquest cas, si bé rectificar és de savis, no vol dir que també sigui de mentiders. Després d'anunciar a so de bombo i platerets que les obres es licitarien abans d'acabar el 2010 i s'iniciarien al principi del 2011, no s'ha produït ni una cosa ni l'altra. L'actuació la va anunciar el 1993 Josep Borrell, que aleshores era ministre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.