Infraestructures

infraestructures

Satisfacció a mitges per l'eix mediterrani

Els agents del Camp, contents, si bé insisteixen en el TAV fins a Tarragona

Les institucions i agents econòmics tarragonins van rebre ahir amb satisfacció, tot i algunes matisacions, l'anunci que el corredor mediterrani estarà acabat el 2020, i que ja s'han iniciat els tràmits per licitar una línia de TAV entre Tarragona, Castelló i València. L'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, creu que s'ha donat una “resposta clara i positiva a una de les grans prioritats de Tarragona”, i destaca la importància de l'eix per al port i la indústria química, “però també per l'arribada de l'alta velocitat a la ciutat”. La Cambra de Comerç, en canvi –tot i destacar que és “la primera vegada que hi ha un projecte global ferroviari del corredor”–, critica que Tarragona “continuarà estant aïllada per als trànsits de passatgers si no es construeix un bypass”, i serà “l'única gran ciutat que no estarà integrada directament al corredor”, ja que l'estació es construirà al sud de l'aeroport i només es preveu un ramal en cul-de-sac fins al centre. “Encara caldrà corregir diversos aspectes”, considera, i insisteix en la necessitat de seguir defensant-lo com a projecte transeuropeu. Victòria Forns, candidata de CiU a Tarragona, defensava un front comú, perquè el corredor “ha de superar la lògica partidista”. El president de la patronal Cepta, Antoni Belmonte, recordava “l'oportunitat de competir amb la resta de mercats europeus” que l'eix significarà per a la costa tarragonina, i demanava la connexió amb Algesires. L'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, també celebra la notícia, perquè el corredor “és l'eix de comunicacions més important”, i confia que “l'execució es pugui fer en els terminis previstos”. Pérez constata que el tren d'alta velocitat no passa només per Tarragona, ja que l'estació de fet se situarà al terme municipal de Reus.

Mentrestant, continua la visita de la delegació d'eurodiputats a Catalunya per assessorar-se sobre l'eix prèviament a la seva designació o no com a xarxa transeuropea. Ahir van ser a Portbou i a Perpinyà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.