Infraestructures

Wizz Air tornarà a l'aeroport de Girona aquest hivern

La companyia ja ven bitllets per a una nova ruta amb Kíev, la capital d'Ucraïna

Generalitat i Diputació confien que programi més vols a l'estiu

Suport de la taula estratègica a l'Agi per treballar el nou model

Wizz Air tornarà a l'aeroport de Girona. No serà amb molta força, però com a mínim es tracta d'una bona notícia en aquests dies de tanta agitació per a l'aeroport. La companyia començarà a operar el 6 de setembre una ruta amb l'aeroport de Kíev, la capital d'Ucraïna, i ja té els bitllets a la venda a la seva pàgina web fins al mes de març. Serà amb una freqüència de tres vols setmanals, que sortiran de Kíev a les set de la tarda i de Girona a un quart d'onze de la nit, dimarts, dijous i dissabtes, amb uns preus de poc més de 100 euros anada i tornada. Wizz Air ja havia operat a Girona entre el 2004 i inici del 2009, amb diverses rutes que connectaven amb l'Europa de l'Est, però aleshores va decidir centrar la seva estratègia a l'aeroport del Prat.

La tornada de Wizz Air ha estat molt ben valorada pels estaments gironins. El delegat del govern de la Generalitat, Eudald Casadesús, va afirmar ahir: “Ja feia temps que volíem recuperar aquesta companyia, i això va en la línia que defensem de diversificar les aerolínies”. A més, va indicar que han parlat de la possibilitat d'incrementar el nombre de rutes de cara a l'estiu vinent, i que “l'impàs d'ara de Ryanair l'hem de saber aprofitar perquè vinguin altres aerolínies”. Per la seva banda, el president de la Diputació, Jaume Torramadé, va explicar que també s'està negociant amb altres companyies, i de Wizz Air va dir que “el fet que tornin vol dir que la situació de l'aeroport no és dolenta”.

Suport al nou model

La taula estratègica per l'impuls del traspàs de l'aeroport –formada per patronals, sindicats, UdG i entitats turístiques– va emetre ahir un comunicat on donen suport a l'Agi –Associació per la Promoció del Desenvolupament de les Comarques Gironines, formada per Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç– perquè creï una comissió tècnica. Aquesta comissió haurà d'elaborar una proposta de gestió territorial de l'aeroport, en la línia del que la mateixa Agi va dir dimarts en un comunicat. Allà defensaven que una gestió individualitzada i propera al territori garantiria la competitivitat de l'aeroport, arran de la decisió de Ryanair de no complir el contracte vigent i no arribar a un acord amb la Generalitat.

En aquesta línia, Torramadé va admetre ahir que la incertesa electoral no juga a favor de la nova proposta, i que per això s'ha d'actuar ràpidament: “El temps ens va en contra, però tenim una escletxa arran de la comissió bilateral i hi ha consens a l'Agi i amb la taula estratègica per intentar una societat filial i una gestió individualitzada”. Casadesús va admetre que el traspàs està aparcat ara mateix, i que els esforços es concentren a definir un model propi. “Treballarem amb rapidesa i farem una proposta oberta de gestió individualitzada”, va dir.

LA DATA

06.09.11
És el dia
en què Wizz Air començarà a operar la ruta entre Girona i Kíev, amb tres vols per setmana.

Una companyia d'Europa de l'Est

Wizz Air és una companyia hongaresa relativament jove, fundada el 2003, i que ha concentrat les seves operacions a l'Europa de l'Est. Connecta entre si ciutats de l'antiga òrbita soviètica, i també té nombroses rutes entre aquestes ciutats i l'Europa occidental. Per exemple, a Barcelona hi ofereixen una dotzena de rutes. Algunes de les seves bases principals són Sofia, Bucarest, Varsòvia o Katowice. Es tracta d'una companyia de baix cost, que té una flota d'encara no 40 avions Airbus A320, de 180 places, similar al Boeing 737 que utilitzen moltes companyies com ara Ryanair. Els plans de Wizz Air són, però, clarament expansius, ja que té demanats 123 avions més per als pròxims anys, i això haurà d'implicar la creació de noves bases i més rutes. De fet, l'aerolínia està seguint una estratègia similar a la de Ryanair per reduir costos i oferir preus molt econòmics: un sol model d'avió vola principalment als aeroports secundaris, i compta incrementar el nombre de viatgers amb percentatges molt elevats, concentrant-se sobretot en l'Europa de l'Est.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.