Infraestructures

Foment diu ara que el tram final del corredor no s'enllestirà fins al 2030

El secretari d'estat de Transports del Ministeri de Foment, Isaías Táboas, va assegurar ahir a Tarragona que el tram final del corredor mediterrani entre Almeria i Algesires no estarà complet fins a l'any 2030. La resta del traçat, des de la frontera francesa fins a Almeria, sí que estarà “completament operatiu” l'any 2020, va reiterar. Segons les xifres de Foment, l'eix es quedarà amb el 35% dels 49.800 milions d'euros que s'hauran d'invertir en els cinc corredors inclosos en la xarxa transeuropea de transports.

Si bé Europa va apuntar dimecres que el corredor mediterrani ha de ser el primer que es desenvolupi a l'Estat, d'aquí al 2020, Táboas va dir ahir que la prioritat d'acabar abans un dels cinc corredors previstos serà “política” i “dependrà de cada govern”. Fins i tot va assegurar que “el més lògic seria avançar en tots ells en paral·lel, ja que es necessiten els uns als altres”. Táboas, però, va indicar que els ritmes d'execució es poden veure afectats per “les dificultats de planejament que es trobin”, tot i que creu que la prioritat de l'eix mediterrani queda “garantida”.

Pel que fa al finançament, el secretari d'estat va recalcar que la inversió necessària per a tota la xarxa és “assumible fins i tot en moments de restricció pressupostària”, tot i que no es puguessin aconseguir tants recursos d'Europa com inicialment s'esperen. Així, va recordar que el mediterrani és l'eix “amb una inversió planificada més gran”, on a finals d'any ja s'hauran gastat uns 10.000 milions.

A banda, en la part d'eix que es bifurca cap a Madrid, Foment ha reservat 4.832 milions per al tercer rail a tot el tram Tarragona-Algesires, passant per la línia de Móra la Nova.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.