MICHAEL CAWLEY
VICEPRESIDENT DE RYANAIR
“El futur depèn de l'èxit de Girona”
Cawley desvincula creixements a Girona del que passi al Prat, i aspira tenir 4 milions de viatgers
Diu que ara es coneixen millor amb el govern
Fa mig any les circumstàncies eren molt diferents. Què ha canviat en relació amb la Generalitat que ha possibilitat l'acord?
La Generalitat ha vist que érem seriosos, i que retiraríem els vols de Girona. El govern era nou i no ens coneixia bé, i a vegades quan en una negociació algú diu una cosa, l'altre tendeix a no creure'l. Ens va portar una mica de temps que ells entenguessin que si dèiem que reduiríem el negoci a Girona ho compliríem. Així que van tornar al setembre i vam parlar diverses vegades, de manera que a finals de desembre vam arribar a un acord i el vam signar la setmana passada. Crec que és un bon acord i agafem compromisos, i que també serveix perquè vegin la nostra voluntat de col·laboració per l'èxit de l'aeroport de Girona.
L'acord és millor que el signat amb l'anterior govern?
Això és confidencial, però és un bon acord per a les dues parts. Reconeix que l'aeroport de Girona ha de ser de baix cost, i que ha de ser més barat que el Prat. Estem contents amb el nivell de col·laboració que tenim ara i per arribar a 3 milions de viatgers. I si creixem, el cost també ha de baixar. Coneixem el mercat i les rutes que poden funcionar, però no podríem arribar fins als tres milions sense l'ajuda de la Generalitat. Arribaríem a un milió, no més.
Aquest hivern esteu volant a Girona sense cap conveni de col·laboració. Continua sent rendible?
Hem reduït els serveis, per tant, estem tenint uns resultats acceptables. No són espectaculars, però sí que estan sent suficients.
El futur depèn del què passi a Barcelona?
No, de cap manera. Depèn de l'èxit que tinguem amb aquest nou acord i amb les noves rutes, ja que moltes destinacions no les havíem ofert abans a Girona. Crec que sí que serà un èxit, perquè Girona i la Costa Brava són llocs fantàstics, a part que molts les utilitzaran també per anar a Barcelona. Si ho sumem tot, crec que tenim una base molt bona per créixer. Jo vull créixer a Girona fins als 4 milions, fins i tot més. No depèn del que passi al Prat, allà també tenim èxit i ara hi tindrem 600.000 o 700.000 viatgers més.
Però si amb el nou model que hi hagi a Aena pugen les taxes, quin escenari queda?
El govern central no necessita el suport del govern català, perquè té majoria i no ha de fer concessions. Potser dóna la gestió a un privat, no ho sé, hem d'esperar a veure què passa. Però si els costos augmenten, el que segur que passarà és que baixarà el nombre de viatgers.
Hi ha alguna possibilitat que Girona torni a ser la primera base de Ryanair al sud d'Europa?
No ho crec, ara per ara no serà més gran que el Prat. Però per exemple aquest estiu el Prat tindrà onze avions en base i Girona nou, tenint en compte que és una ciutat molt més petita. Però això no vol dir que no puguem tornar a créixer. De fet, espero tornar aviat per anunciar nous creixements.