Arriba el bon temps, tornen les cues

El cinturó de ronda de Figueres i el tram de Palamós a Castell d'Aro són els punts de la xarxa viària amb més congestió de vehicles a l'estiu

Amb l'arribada del bon temps i l'estiu tornen a aparèixer les cues de vehicles a les carreteres d'accés a la Costa Brava. Unes congestions –segons Trànsit, n'hi ha quan es produeixen 3 quilòmetres de cotxes aturats durant més d'una hora– que els darrers anys s'han anat reduint de manera considerable amb les autovies i variants. Segons Trànsit, els dos punts negres de la xarxa viària gironina durant l'estiu són l'accés a la Costa Brava centre i el cinturó de ronda de la ciutat de Figueres.

A la Costa Brava centre, el principal problema es troba ara en el tram de la carretera C-31 entre Castell-Platja d'Aro i Palamós, que és el darrer tram que falta per desdoblar des de l'autopista AP-7 a Palafrugell. Des de primers d'any, però, ja s'ha començat a executar. Abans, però, de les millores viàries en aquest tram s'han acabat els importants punts negres que havien representant Santa Cristina d'Aro, Mont-ras o la sortida i entrada de l'autopista. Tot i això, es manté un punt negre a la pujada de l'Alou entre els gironins que volen anar a la costa i els vehicles que vénen de Barcelona

A Figueres, la conversió de la carretera C-260 de Roses en 4 carrils ha acabat amb la interminable cua per la banda de la Costa Brava nord. Tot i això, encara es produeixen congestions de vehicles especialment en l'enllaç de la C-260 amb el cinturó de ronda de Figueres, ja que passen de 4 a 2 carrils. I, paral·lelament, també l'enllaç del cinturó amb la carretera N-260 de Llançà.

I no es poden oblidar altres problemes viaris a la part central de l'Empordà. especialment en el tram de Girona a la costa al pas per la Bisbal d'Empordà o Parlavà, i als nuclis de Celrà i Bordils. A més del problema de creuar el nucli de Torroella de Montgrí. En aquests municipis, a banda de Parlavà –on es farà un giratori–, la Generalitat preveu fer-hi variants, si bé no es pot oblidar que el cas de la Bisbal ja fa més de 20 anys que dura.

44
km d'autovia.
El gran canvi pel que fa a l'accés a la Costa Brava s'ha produït amb la construcció de 44 quilòmetres d'autovia, cosa que ha representat una inversió total de prop de 140 milions d'euros. A la Costa Brava centre, el desdoblament va de la sortida de l'autopista AP-7, a Maçanet, fins a Platja d'Aro, i de Palamós a Palafrugell. A la Costa Brava nord, hi ha els 4 carrils de la C-260 de Figueres a Roses.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Alfonso García
Amo de la taverna Casa Alfonso de Barcelona, que celebra els 90 anys

“Tenim clients que venen amb els seus néts que ja havien vingut amb els avis”

Barcelona
Santiago Agrelo
Franciscà. Arquebisbe emèrit de Tànger

“L’evangeli no es pot compaginar amb el rebuig de l’immigrant”

Barcelona
Societat

Denuncien Albiol per haver donat dades d’un home sense sostre

Badalona
SOCIETAT

Palafolls tancarà la comissaria algunes nits aquest mes per acumulació de baixes dels agents

Palafolls
SOCIETAT

Entra en servei el telefèric de la Vall Fosca fins al 30 de setembre

Torre de Capdella
SOCIETAT

El Maresme busca quaranta mentors per a joves tutelats i extutelats

Mataró

Insparya, la millor clínica de trasplantament capil·lar arriba a Barcelona

El TSJC obliga Cerdanyola a tramitar la segregació de Bellaterra

Cerdanyola del Vallès
gastronomia

Obre la gelateria d’Albert Adrià a la Rambla

Barcelona