Infraestructures

Els veïns més crítics troben “urgent i imprescindible” la variant de Bescanó

La Plataforma Carretera de la Vergonya reclama intervencions immediates

Denuncia que des de fa temps s'hi han invertit diners “en pedaços”

La Plataforma Carretera de la Vergonya reuneix els veïns més crítics i actius de les poblacions afectades pel pas de l'N-141e. La plataforma té un document extens sobre la seva diagnosi de la situació, en què la variant de Bescanó i la connexió amb Salt és un dels quatre trams que consideren “urgents i imprescindibles”. Els altres tres són la Cellera-benzinera d'Anglès, Anglès-final de la recta de Bonmatí i la continuació d'aquest últim fins a la recta Vilanna, incloent-hi el sector del pou de glaç.

La plataforma ha exposat la situació als consellers del ram, el socialista Joaquim Nadal i els convergents Lluís Recoder i Santi Vila. Amb Vila es
van reunir divendres tres membres de la plataforma (Jordi Planagumà, Albert Roura i Sergi Serramitja). Planagumà valora el gest del conseller de Vila d'haver volgut de primera mà l'estat de les coses. Però la plataforma reclama intervencions, com ara la retirada d'algunes tanques: “Que hi facin alguna cosa. Des de fa temps, es van gastant diners en pedaços i això no pot ser.”

LA FRASE

A curt termini costarà fer millores entre Salt i Anglès. S'haurien de fer millores per trams
Jordi Planagumà
PORTAVEU DE LA PLATAFORMA CARRETERA DE LA VERGONYA

LA XIFRA

40
camions
de gran tonatge i 10.000 vehicles diaris passen per la carretera de la vergonya, segons la Plataforma.

“Si no ho fem per trams, no ens en sortirem fins al 2025”

En nom de la plataforma, Jordi Planagumà exposa que els veïns que han d'utilitzar sovint la carretera de la vergonya tenen assumit que costarà millorar el tram entre Anglès i Salt “a curt termini”, però entén que, com a mínim, s'ha de treballar per trams. “Si no ho fem per trams, no ens en sortirem fins al 2025”, assenyala.

La Plataforma Carretera de la Vergonya, constituïda el 2009, té una cinquantena de membres actius, distribuïts entre Amer, Anglès, la Cellera, Bonmatí i Bescanó. Té també un grup de Facebook, amb més de 1.100 amics i amb relats de les incidències a la via, i disposa d'un correu electrònic ([email protected]).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
FIGUERES

El reglament dels pisos de lloguer assequible, per a aspirants que no tinguin deutes

FIGUERES
SOCIETAT

Calella ‘blindarà’ un dies la Roca Grossa perquè s’hi faran rodatges

Calella
Àsia

La Xina atura les adopcions internacionals dels seus nens i nenes

Barcelona
religió

El monjo de Montserrat Ignasi M. Fossa presidirà una congregació amb monestirs a 24 països

barcelona

La ronda de Dalt recupera els tres carrils entre els accessos 5 i 6 després de les obres

Barcelona

Experts en ratpenats reclamen canvis en els aerogeneradors

Tarragona

L’Ajuntament rebutja la possible ampliació de l’aeroport

Castelldefels

La nova escola de Lloret de Mar tindrà 36 alumnes en dues aules d’Infantil 3

lloret de mar
Societat

Mor Josep Sastre, empresari i fundador del concessionari Eutrasa