Infraestructures

El port de Mataró invertirà 12 milions per renovar-se

S'avança la licitació dels espais prevista pel 2018 per facilitar la continuïtat dels actuals negocis i amarradors

El Consorci Port de Mataró –format per la Generalitat i l'Ajuntament– vol dinamitzar l'equipament amb l'objectiu que els actuals propietaris de locals i amarradors no marxin i atreure'n de nous. Ahir els responsables del port reconeixien que el fet que les actuals concessions caduquin el 2018 no contribueix a la renovació dels locals. “Volem una rehabilitació integral del port per posar fi a la imatge de decadència dels darrers anys”, va dir el mateix alcalde, Joan Mora. Tot i que les noves licitacions per als 72 locals i els 1.080 amarradors no entraran en vigor fins al 2018, l'avançament donarà més marge als actuals propietaris, que tenen preferència davant els nous aspirants a planificar les inversions. Segons va explicar el gerent del port, Joan Bellavista, els preus seran més econòmics, amb bonificacions d'un 50%, i per primer cop es podran fer concessions a deu, quinze o trenta anys, amb possibilitat d'ampliar-les cinc anys més.

L'adquisició dels nous espais permetrà al consorci tirar endavant un pla de millora per renovar les instal·lacions i dinamitzar també el port. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat i president del Consorci Port de Mataró, Ricard Font, va anunciar una inversió de 12 milions a partir del 2015 i a executar en els següents cinc anys. “El port de Mataró s'ha de posar al dia per donar una imatge de qualitat i actuar com a motor econòmic al territori”, hi va afegir.

La prioritat és renovar els pantalans de la dàrsena nàutica i els accessos, i a la zona comercial redissenyar les terrasses perquè quedin obertes a mar. La reurbanització inclou la creació d'una plaça central amb una font per congregar els actes de dinamització que es facin al port. Des del consorci també s'està elaborant un pla comercial i d'usos de la zona comercial per impulsar-ne els atractius i diversificar el negoci amb més activitats, com podria ser la formació en l'àmbit marítim.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia