Infraestructures

Abertis no farà l'A-27 a canvi de més concessió

La ministra de Foment tanca la porta a la via que Santi Vila va obrir al setembre

El preacord que el conseller de Territori, Santi Vila, va anunciar al setembre per acabar les obres de l'autovia de Montblanc, l'A-27, ha topat amb la negativa del Ministeri de Foment de fer-ho a costa d'allargar les concessions de les autopistes. La proposta, que segons Vila tenia el vistiplau del govern estatal, consistia a deixar en mans d'Abertis l'execució de l'últim tram de la via, la que havia d'enllaçar Valls i Montblanc i connectar-la amb l'AP-2, a més del desdoblament de l'N-240 entre les Borges Blanques i Lleida. La ministra Ana Pastor, però, va assegurar ahir a Tarragona que el seu executiu no farà cap infraestructura “a canvi de crear un perjudici als ciutadans, com pot ser un allargament de la concessió”.

Les declaracions de Pastor, que va insistir que s'estan fent esforços per tirar endavant l'autovia, posen encara més interrogants sobre el preacord anunciat pel govern català, i que semblava que havia de desencallar definitivament el projecte. El PSC ja va denunciar recentment que, en una pregunta feta al Congrés dels Diputats, el Ministeri de Foment havia negat l'existència de cap preacord sobre l'execució de l'A-27. Els socialistes van anunciar que presentarien una altra pregunta sobre el tema, en aquest cas al Parlament de Catalunya.

Alternativa al mercat

La visita d'ahir de Pastor a Tarragona, que va inaugurar l'exposició amb què es commemora el 50è aniversari de la seu de la Subdelegació del Govern de l'Estat (obra de l'arquitecte Alejandro de la Sota), també va servir perquè mantingués una breu trobada informal amb representants del govern municipal de Tarragona, que li van plantejar l'interès del consistori perquè el govern estatal pugui vehicular els vuit milions compromesos per a la remodelació del Mercat Central a través de l'1% cultural.

L'obra, per la qual no es va arribar a signar cap conveni econòmic amb l'Estat, està ara aturada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Veïns del centre de Mataró denuncien l’ocupació “insostenible” d’un bloc de pisos

Mataró

L’altra batalla de Navas

Barcelona

La importància d’estudiar un Executive MBA

SOCIETAT

Les comarques gironines, protagonistes d’una Fira de Calella que allarga l’horari

Calella
Girona

La protesta veïnal pel parc Vilamitjana arriba fins a les portes de l’ajuntament

Girona
societat

El 40% dels pisos de Barcelona anunciats a portals immobiliaris són per a lloguer de temporada, segons l’OHB

Barcelona
Societat

Territori construirà una cinquantena de pisos de lloguer assequible a Tàrrega

Barcelona
Societat

Mor Enric Torres Camprubí, setanta-cinc anys d’emprenedoria

Renfe establirà 600 trajectes de bus al dia entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders com a transport alternatiu al tren

Barcelona