Infraestructures

Es ratifica el tancament de l'aeròdrom d'Alfés

Malgrat el revés del Suprem, de moment la Generalitat no el desmantellarà

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de la Generalitat contra el tancament de l'aeròdrom d'Alfés, dictaminat el setembre passat pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). La darrera instància judicial a la qual podia recórrer la Generalitat assegura que la sentència del TSJC va ser “lògica i raonable” i no hi aprecia cap indici “d'irracionalitat o arbitrarietat”. La sentència del TSJC anul·lava una part del pla d'aeroports de Catalunya 2009-2015, que mantenia l'activitat de l'aeroclub i que va ser impugnat davant del tribunal per l'entitat ecologista Ipcena el 2009. El TSJC donava la raó als ecologistes i n'exigia el tancament, perquè considerava que l'activitat de l'aeròdrom és incompatible amb la protecció de l'espai natural, especialment un cop inaugurat l'aeroport d'Alguaire. L'aeròdrom està inclòs en una zona d'especial protecció dels ocells, i és la zona estepària més important del país. Des del setembre i malgrat la sentència del TSJC, l'activitat de l'aeroclub s'ha mantingut, ja que la Generalitat, propietària de l'aeròdrom, va decidir no desmantellar-lo fins que es pronunciés el Suprem. L'aeroclub té presentats dos recursos contra el tancament, un davant el TSJC i un altre davant el Suprem.

Precisament, ahir la conselleria de Territori es va limitar a valorar així el revés judicial: “Esperarem els resultats dels recursos presentats per l'aeroclub i complirem el que dictaminin.” Per contra, Joan Vázquez, portaveu d'Ipcena, ha assegurat: “Els recursos de l'aeroclub formen part d'un procediment diferent i, a més, estan presentats fora de termini. La Generalitat té dos mesos per complir la interlocutòria del Suprem i el nostre advocat així li ho exigirà.” L'entitat ecologista lleidatana considera que la posició de la Generalitat hauria de ser defensar “els interessos generals, en lloc dels d'una entitat privada”. I hi ha afegit: “L'aeroclub de Reus fa servir l'aeroport de Reus i el de Girona, el de Girona. Per què a Lleida és diferent? Perquè hi ha un pacte tàcit entre els principals partits, que ja fa 29 anys que dura.” Segons ell, “la Generalitat, en lloc de conservar un espai protegit, es dedica a destruir-lo, pressionada per l'aeroclub”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Mor Jon Irazabal, historiador i expresident de la fira Durangoko Azoka

Societat

La Paeria serà part en les causes per delictes que generin alarma social

Lleida
Societat

Mor Eduardo Sayas, el català que va crear el concepte ‘top model masculí’

Infraestructures

Renfe inverteix 75 milions per modernitzar estacions a Catalunya

Barcelona
Itàlia

Recuperen el cos del magnat britànic Mike Lynch del iot enfonsat a Sicília

Barcelona
Expedienten tres treballadors de neteja viària de Figueres

Expedienten tres treballadors de neteja viària de Figueres

FIGUERES

S'ampliarà la zona de vianants del passeig Ramon Berenguer II per la Setmana de la Mobilitat

GIRONA
societat

Mobilització festiva i reivindicativa en defensa del parc Jordi Vilamitjana

girona
canvi climàtic

Les morts per calor a Europa es podrien triplicar a finals de segle

barcelona