Màxim de vehicles des del 2009 a tot el tram nord de l'AP-7
L'AP-7 de la Roca a la Jonquera guanya trànsit per tercer any
Superat l'efecte de la desviació dels camions, ara l'increment prové sobretot dels cotxes
El creixement del trànsit a l'AP-7 no és un fenomen només de la ronda de Girona, sinó que el volum de vehicles també ha augmentat (tot i que d'una manera no tan accentuada) en el conjunt de l'autopista i, en concret, en tot el seu recorregut per les comarques gironines. Així, en el trajecte de la Roca a la Jonquera –l'anomenat tram nord, en contrast amb el tram sud, que és el de Barcelona-Tarragona– hi va haver l'any passat un trànsit mitjà de 43.950 vehicles cada dia. És la millor xifra dels últims sis anys, des dels 44.214 assolits el 2009. Respecte al 2014, suposa un augment del 5,4%, el segon increment anual més alt des del 2002, només darrere del 5,6% del 2014. En concret, s'han guanyat uns 2.200 vehicles diaris (uns 1.800 turismes i uns 400 camions).
És el tercer any de creixement, després de cinc anys de caiguda per la crisi. De fet, el 2013 l'augment va ser només de camions (per la desviació des de l'N-II) i el nombre de cotxes encara va baixar. El 2014 ja va començar la recuperació en tot tipus de vehicles i aquest any l'auge ja ha provingut sobretot dels cotxes (que han pujat un 5,7%, respecte del 4,1% dels camions).
En global, en aquests tres anys s'ha crescut en uns 2.500 turismes i uns 2.300 camions. Aquest guany d'uns 4.800 vehicles diaris només suposa recuperar gairebé la meitat del trànsit que es va perdre entre el 2008 i el 2012. En aquells cinc anys el trànsit va caure en uns 10.000 vehicles: un xic més de 7.100 turismes i gairebé 2.900 camions. Estem a uns 5.200 vehicles (uns 4.700 cotxes i uns 500 camions) del màxim del 2007 (49.180).
L'increment del nombre de camions per la prohibició de pas per l'N-II ha provocat que ara els vehicles pesants suposin un 23% del trànsit, quan el 2012 –abans de la desviació– eren només un 19%.