Municipal
Cabrera vol enllaçar els sis quilòmetres que té senyalitzats de carril bici
Encarregarà a l’empresa del Bicing de Barcelona un estudi per millorar la xarxa actual
Es fa una trobada amb els agents implicats per fer un full de ruta
Els ciclistes, a Cabrera, han de fer una cursa d’obstacles per enllaçar els trams senyalitzats. L’autopista, la via del tren i la riera d’Argentona són esculls que trenquen amb els traçats i que l’Ajuntament vol salvar per donar-hi continuïtat. És per això que es vol demanar opinió als experts de com es podrien solucionar alguns dels límits sobre el terreny o millorar cruïlles perilloses que té la xarxa actual.
Abans de l’estiu, des de la regidoria de Mobilitat es va fer una primera trobada amb agents implicats en el món de la bici, des d’empreses, entitats per recollir i marcar un full de ruta de com millorar els carrils i l’ús de la bici des de l’Ajuntament. A la reunió també hi va dir la seva el periodista Rafael Vallbona, especialitzat en cicloturisme i que coneix les rutes del municipi i ha fet consideracions sobre el seu disseny.
El regidor de Mobilitat, Enric Mir, assenyala que es vol demanar un estudi a l’empresa que es va encarregar del Bicing a Barcelona. “Volem saber l’opinió dels experts per com podem millorar els carrils que tenim i les cruïlles perilloses”, assegura el regidor de l’àrea.
Ponts i un mal accés
Alguns dels trams ja senyalitzats des de fa anys per reservar espai a les bicicletes superen ponts i tenen algun tram perillós. És el cas del vial asfaltat que travessa el polígon del camí del Mig, on hi ha un dels accessos a l’autopista. Aquest és un punt negre per a molts dels qui van a treballar als conreus de Cabrera hi ho fan amb bicicleta. “Tenim molt trànsit en aquest vial i volem millorar-ne la seguretat”, apuntava el regidor.
Els circuits senyalitzats per anar amb bici s’han ampliat aquest estiu en el tram de la platja. Els ciclistes tenen 1.206 metres de camí de terra compactat a primera línia de mar que han de compartir, però, amb els vianants.
En altres trams, com el que hi ha al polígon de les Corts, la llargada s’amplia a 1.374 metres, però el carril de dos metres d’amplada adossat a la calçada no està separat físicament. El mateix passa en el tram del carrer Montseny. La resta de trams, tant al centre urbà com al Pla de l’Avellà, discorren per sobre la vorera.