Societat

Solidaritat

amb nens amb càncer i les seves famílies

Rapada multitudinària

Quaranta perruqueries de Terrassa van participar d’aquesta festa solidària dins la campanya ‘Posa’t al seu cap’

Tots els diners recaptats es destinaran al Centre de Càncer Pediàtric de Sant Joan de Déu

Un dilluns qualsevol a la tarda, la plaça Vella de Terrassa es va convertir en una perruqueria gegant amb un únic objectiu: recaptar diners per a la construcció del Centre de Càncer Pediàtric de Sant Joan de Déu. La iniciativa, que es va convertir en una festa mulitudinària, formava part de la campanya Posa’t al seu cap, engegada per tres policies municipals de la ciutat. Un dels seus promotors, l’agent Toni Villar, explicava que la campanya consta de tres pilars. El primer és el calendari solidari, en què en cada mes apareix un policia rapat per un infant amb càncer. Aquest calendari sortirà a la venda el proper octubre a un preu de cinc euros. El segon pilar és el vídeo Por y para los valientes, en què el cos policial es mostra com un exèrcit de lluitadors contra el càncer infantil. L’últim pilar de la campanya va ser l’acte organitzat a la plaça Vella el passat 18 de setembre. Un total de 40 perruqueries de la ciutat participaven voluntàriament per tallar melenes de més de 20 centímetres que es van donar a una entitat que fa perruques per a dones i nenes a qui el tractament contra el càncers ha deixat sense cabell. La perruquera Tina Prat, amb un establiment que porta el seu nom, explicava que no és la primera vegada que participa en una campanya d’aquestes característiques ni serà l’última i que només en una hora havia tallat vuit cues. Mireia Aranda, d’Identity Perruquers, mostrava la seva admiració pel testimoni d’una noia que no només es va tallar la cua, sinó que, a més a més, es va rapar el cap. Potser era Maria Sol Cantano, que explicava que s’havia tallat 20 centímetres de cabell i rapat el cap. No era la primera vegada que ho feia, ja ho havia fet pel seu germà, que es va morir de càncer.

Qui no tenia el cabell tan llarg per fer donació de la cua també podia participar repassant el cabell per un preu simbòlic de cinc euros. En el mateix acte, es va fer evident la repercussió de la campanya en altres punts de Catalunya i l’Estat quan entitats i diferents cossos de policies municipals van aportar els diners recaptats amb les seves campanyes particulars, com va ser el cas de la policia local de Cardona, que va donar més de 1.100 euros i 23 melenes, o de la d’Olot, que va recaptar 1.300 euros. Tots els diners que es van recollir aquell dilluns es va comptar dimecres següent en directe per la pàgina de Facebook Por y para los valientes, davant diferents membres del cos policial terrassenc, com ara el mateix Villar, i una responsable de Sant Joan de Déu. En total, entre les aportacions individuals i les col·lectives es van recollir més de 12.800 euros, que es destinaran íntegrament a la construcció del Centre de Càncer Pediàtric de l’hopistal Sant Joan de Déu.

Per Villar, l’acte de la plaça Vella va superar totes les seves expectatives. Reconeixia que seria difícil mantenir el ressò de la campanya d’aquesta any en futures accions, que, tot i saber en què consistiran, prefereixen mantenir en secret.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.