Els alumnes d'ESO de Sant Celoni sancionats als centres podran acollir-se a mesures alternatives

L'Ajuntament de Sant Celoni va signar dilluns amb la Fundació Acció Baix Montseny i l'Hospital el conveni de col·laboració amb el projecte Ethos que promou la realització de serveis comunitaris com a mesures alternatives a la sanció entre els alumnes d'ESO amb dificultats de convivència als centres. En una primera fase, el projecte Ethos que promouen l'IES Baix Montseny i l'Ajuntament, es va implantar a diferents serveis municipals i ara s'amplia amb la incorporació de la Fundació Acció Baix Montseny i l'Hospital, segons explica el consistori.

El projecte té un caràcter transversal i comunitari ja que implica un treball conjunt i coordinat entre els centres educatius, àrees i serveis de l'ajuntament i entitats de Sant Celoni.

El projecte neix de la necessitat d'arbitrar solucions alternatives a les expulsions a casa d'aquell alumnat que incompleix reiteradament les normes bàsiques de convivència en el centre educatiu. L'alumne realitza durant un temps determinat -tenint en compte les característiques dels menors i l'acte comès- i sense absentisme, una sèrie de tasques comunitàries de caire social en substitució de l'expulsió a casa. Es tracta que l'alumne entengui que el centre no castiga sinó que dóna una oportunitat de reflexió sobre els actes que han trencat les normes bàsiques de convivència i el no aprofitament d'aquesta oportunitat pot conduir a la incoació d'un expedient disciplinari i a les corresponents sancions.

Durant el curs passat, 17 alumnes d'ESO de l'Institut i de l'Avet Roig ja van fer serveis comunitaris com a mesures alternatives a la sanció.

El curs passat, 17 alumnes d'ESO de l'Institut i de l'escola Avet Roig van fer serveis comunitaris com a mesures alternatives a la sanció dins el projecte Ethos. Durant el mes de juliol passat es va fer la jornada de balanç amb una valoració final molt positiva, tant dels participants com dels resultats de les mesures.

La mesura alternativa es concreta en unes tasques que el noi porta a terme durant una setmana en el servei o entitat que se li ha proposat. En el servei hi ha la figura del tutor o referent de servei que és qui s'encarrega d'estar amb el noi/a i promoure el bon funcionament de les tasques que s'han de dur a terme. Abans i després de la mesura en el servei, des del centre educatiu és fan altres accions, com són entrevistes amb l'alumne i amb la família, amb la finalitat de promoure millores i canvis en la situació personal del noi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Societat

Més d’un 30% de la població vulnerable de l’àrea metropolitana no pot pagar el consum de l’aire condicionat

Barcelona
Equipaments

Les obres a la Model començaran la primera meitat de 2026

Barcelona

Unes obres de manteniment de la xarxa de clavegueram obligaran a tallar un tram del carrer del Carme

GIRONA

Girona incrementa un 42% l’import de la subvenció per al transport adaptat aquest 2024

GIRONA
societat

Catalunya registra 73 morts al juliol atribuïbles a la calor

barcelona
Medi Ambient

Obliguen a empreses de Tarragona a aplicar mesures per evitar la contaminació amb pèl·lets

Tarragona
Infraestructures

Nou retard a l’L9, catorze mesos per canviar la roda de tall de la tuneladora

Barcelona
societat

Els embassaments de les conques internes tornen a baixar després d’un juliol sec

barcelona

Combinen aprenentatge i joc per actualitzar els coneixements sobre l’ús dels medicaments

GIRONA