Els alumnes d'ESO de Sant Celoni sancionats als centres podran acollir-se a mesures alternatives

L'Ajuntament de Sant Celoni va signar dilluns amb la Fundació Acció Baix Montseny i l'Hospital el conveni de col·laboració amb el projecte Ethos que promou la realització de serveis comunitaris com a mesures alternatives a la sanció entre els alumnes d'ESO amb dificultats de convivència als centres. En una primera fase, el projecte Ethos que promouen l'IES Baix Montseny i l'Ajuntament, es va implantar a diferents serveis municipals i ara s'amplia amb la incorporació de la Fundació Acció Baix Montseny i l'Hospital, segons explica el consistori.

El projecte té un caràcter transversal i comunitari ja que implica un treball conjunt i coordinat entre els centres educatius, àrees i serveis de l'ajuntament i entitats de Sant Celoni.

El projecte neix de la necessitat d'arbitrar solucions alternatives a les expulsions a casa d'aquell alumnat que incompleix reiteradament les normes bàsiques de convivència en el centre educatiu. L'alumne realitza durant un temps determinat -tenint en compte les característiques dels menors i l'acte comès- i sense absentisme, una sèrie de tasques comunitàries de caire social en substitució de l'expulsió a casa. Es tracta que l'alumne entengui que el centre no castiga sinó que dóna una oportunitat de reflexió sobre els actes que han trencat les normes bàsiques de convivència i el no aprofitament d'aquesta oportunitat pot conduir a la incoació d'un expedient disciplinari i a les corresponents sancions.

Durant el curs passat, 17 alumnes d'ESO de l'Institut i de l'Avet Roig ja van fer serveis comunitaris com a mesures alternatives a la sanció.

El curs passat, 17 alumnes d'ESO de l'Institut i de l'escola Avet Roig van fer serveis comunitaris com a mesures alternatives a la sanció dins el projecte Ethos. Durant el mes de juliol passat es va fer la jornada de balanç amb una valoració final molt positiva, tant dels participants com dels resultats de les mesures.

La mesura alternativa es concreta en unes tasques que el noi porta a terme durant una setmana en el servei o entitat que se li ha proposat. En el servei hi ha la figura del tutor o referent de servei que és qui s'encarrega d'estar amb el noi/a i promoure el bon funcionament de les tasques que s'han de dur a terme. Abans i després de la mesura en el servei, des del centre educatiu és fan altres accions, com són entrevistes amb l'alumne i amb la família, amb la finalitat de promoure millores i canvis en la situació personal del noi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
URBANISME

Pròrroga de tres anys a la normativa urbanística de Tarragona

TARRAGONA
policial

Mossos i Agents Rurals compartiran l’espai de l’antiga comissaria de les Gavarres, a Tarragona

TARRAGONA
gastronomia

Nova guia gurmet de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre

Valls
transport

El servei d’AVE entre Barcelona i Tarragona comença a recuperar-se

TARRAGONA
policial

La Policia atura 38 ocupacions delinqüencials d’habitatge en mig any a Vilanova i la Geltrú

VILANOVA I LA GELTRÚ
societat

La Policia Municipal incorpora sis nous agents

olot
SOCIETAT

1.450 casos de violència sexual a infants i adolescents des de principis d’any

BARCELONA
societat

L’Ajuntament inicia els tràmits per construir un nou parc de bombers

lloret de mar

La primera onada de calor de l’estiu deixa un pic de 43,2 graus a Cabanes

cabanes