Societat

Èxit de públic a la Fira de l’Avellana de Brunyola

L’organització aposta per reforçar-hi les activitats del dissabte, especialment per als més menuts, i manté les més clàssiques al diumenge, com ara el concurs internacional d’esclovellar avellanes

La Fira de l’Avellana de Brunyola, que organitzen l’Ajuntament de Brunyola i Sant Martí Sapresa, juntament amb el Consell Comarcal de la Selva, ha estat novament un èxit pel que fa a la participació de públic. Això només ahir, perquè avui les activitats continuen durant tot el dia, amb els ja clàssics concursos de collir avellanes a mà, el concurs internacional d’esclovellar avellanes i la cursa de sacs a l’esquena VI memorial Pere Parera.

Un pregó a càrrec del doctor en ciències ambientals i naturalista Martí Boada va obrir una fira que va presentar propostes com un vermut amb avellana i degustació de productes km 0 amb avellanes per cortesia de sis establiments o la marxa popular solidària de l’avellana, de 10 km.

La regidora de Cultura, Mercè Rubirola, va explicar que s’havia apostat per potenciar les activitats al primer dia, mentre que pel segon es volia mantenir l’essència del programa que s’ha fet al llarg de vint-i-tres edicions. Una de les propostes més engrescadores, especialment perquè permet connectar amb la realitat històrica del municipi, és la visita guiada al castell –que avui es torna a fer–. La visita permet descobrir la importància que va tenir aquesta població al llarg de diversos períodes històrics. La visita només era una proposta, perquè la fira presentava un programa variat i complert entorn de l’artesania, la venda d’avellanes de la Selva i l’oportunitat de degustar i comprar avellanes als espais reservats per als productors de la comarca, a més de productes artesans.

La fira és, doncs, una mostra consolidada que vol estimular el consum i donar prestigi al nom de l’avellana. En aquest sentit, el municipi de Brunyola és el que més hectàrees té del miler que integren la marca col·lectiva Avellana de Brunyola. Per això es va optar per aquesta denominació –obviant el nom de Selva–. Aquesta marca, que es va presentar l’any passat, va prendre aquest nom per no crear confusió amb altres zones productores de l’avellana, com poden ser la Selva del Camp, al Baix Camp. Ara mateix segueix la darrera fase de la seva tramitació. Rubirola va destacar que actualment alguns joves es mostren interessats en el cultiu de l’avellana i recuperen camps.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia