Societat

La Marató de TV3, dedicada a les malalties infeccioses

La 26a edició del projecte solidari de la televisió catalana se centrarà en malalties com ara l’hepatitis i la pneumònia

Una de cada tres morts al món és causada per les malalties infeccioses

La campanya de solidarització de la 26a edició de La Marató de TV3 va engegar motors ahir. El programa, que es farà el tercer diumenge de desembre, tindrà com a eix de recerca les malalties infeccioses. La presidenta del Patronat de la Fundació La Marató, Núria Llorach, va justificar l’elecció perquè “les infeccioses estan presents ara i aquí i ens poden afectar a tots”.

Les malalties infeccioses són les causants d’una de cada tres morts del món i es calcula que el 2050 poden arribar a causar deu milions de morts l’any. És per això que el cap de servei de malalties infeccioses de l’hospital de Bellvitge, Jordi Carratalà, va instar a “la participació i la prevenció per evitar el contagi” i va explicar diverses recomanacions d’higiene personal. Carratalà també va voler comentar algunes de les malalties més comunes, fent esment a infeccions com ara la gastroenteritis, l’hepatitis i la infecció pel VIH, entre d’altres. Carratalà va recalcar la importància de l’aparició de les vacunes i va posar una mirada crítica a l’ús excessiu dels antibiòtics. El director de La Fundació de La Marató de TV3, Lluís Bernabé, va comentar, com a novetat de la present edició, que del 10 al 19 d’octubre s’ha obert el sistema d’inscripció en el que, posteriorment, es realitzarà un sorteig per treure’n els dos mil voluntaris necessaris per cobrir l’acte. Des d’ahir es engegar la maquinària per iniciar la campanya de sensibilització i difusió “a través de conferències i activitats”, ja que “el coneixement de la societat és molt baix”, segons va dir Bernabé.

L’espot sobre La Marató es podrà començar a veure per TV3 a partir de la primera quinzena de novembre, segons els responsables de la cadena.

LA DATA

17.12.17
diumenge Serà el dia que se celebrarà la 26a edició de les 15 hores de solidaritat, La Marató de TV3.

LA XIFRA

757
projectes d’investigació finançats amb els 163 milions d’euros recaptats en les 25 edicions anteriors.

És l’hora de captar la complicitat dels joves

Martí Patxot va insistir en el fet que un dels principals objectius d’aquest any és la divulgació del projecte a través dels youtubers i influencers per tal “d’arribar al target més oblidat”, referint-se als joves. D’aquesta manera, s’intentarà buscar ambaixadors de La Marató d’enguany.

Una de l’aposta per promoure el coneixement del projecte als més petits és la incorporació d’un estand de La Marató a la Festa dels Súpers 2017, que se celebra els dies 21 i 22 d’octubre, on es projectarà el vídeo publicitari i es farà una activitat relacionada amb el contagi de les malalties. La culminació de promoure i fer conèixer La Marató de TV3 d’aquest any i atraure el públic més jove s’ha demostrat amb la col·laboració musical de P.A.W.N. Gang, el conegut grup de trap, en el vídeo publicitari. És per això, i mantenint els sistemes de divulgació tradicionals, que un dels principals mitjans de la distribució de la campanya i del contingut seran les xarxes socials i les seccions especials que es pretenen tirar endavant a través d’internet, com ara una secció de videoselfie o buscar persones amb una reputació mediàtica que puguin interessar-se en la promoció del projecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia