L’‘outlet’ de Viladecans rep 2,6 milions de visitants
El centre celebra el primer any amb un 80% de la superfície ocupada
Un 10% dels compradors són turistes
L’outlet de Viladecans ha complert el primer any de vida amb prop de 2,6 milions de visitants i el 80% de la superfície comercial ocupada. La majoria de compradors provenen dels voltants del municipi, de comarques properes com ara el Garraf i de la ciutat de Barcelona, mentre que un 10% són turistes estrangers, que procedeixen de Rússia, l’Amèrica Llatina i països com ara França, Alemanya i el Regne Unit. Aquestes xifres representen un resultat positiu per a l’empresa Neinver, que gestiona el centre comercial, segons destaca el director d’actius de la companyia, Javier Torralba. Aquest responsable posa l’accent així mateix en “la riquesa econòmica” que el centre comercial genera a Viladecans i als seus voltants.
L’obertura de l’outlet ha suposat la generació de 600 llocs de treball directes, dels quals més de la meitat corresponen a habitants de la localitat i poblacions properes, i de 1.000 llocs si s’hi sumen els indirectes. A més, aproximadament un 20% de les empreses i proveïdors amb què col·labora de manera continuada són locals.
L’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, assegura que l’outlet és “el motor” del parc empresarial de Ca n’Alemany, i ha destacat que està atraient visitants que “mai abans s’haurien apropat a la ciutat, està creant nous llocs de treball i està projectant una imatge de compres d’alta qualitat molt necessària”. El president de la Xarxa Comercial de Viladecans, Esteve Blanch, ha explicat a l’Agència Catalana de Notícies que l’impacte turístic no ha estat el que esperaven. Blanch diu que algunes botigues de la ciutat han resultat afectades per l’obertura, i ha insistit que a Viladecans no s’ha vist “una aglomeració de gent”. Tot i així, afirma que hi ha una bona relació amb l’outlet.