Sant Boi vol atreure un turisme interessat en la qualitat de vida i la salut
El pla de turisme destaca atractius com ara la zona natural, la zona agrària i la gastronomia
L’obertura d’hotels faria reactivar el nucli antic
La salut, el benestar i la qualitat de vida amb el gaudi de l’entorn natural, el patrimoni artístic i cultural i una oferta gastronòmica de qualitat. Aquests són els actius que pot oferir la ciutat de Sant Boi als turistes que vulguin anar més enllà de Barcelona, i que l’Ajuntament vol potenciar amb un pla de turisme que té una projecció d’entre 10 i 15 anys. El pla de turisme de Sant Boi vol donar valor a elements naturals com són la muntanya de Sant Ramon, el riu Llobregat i la zona agrícola del parc Agrari, farcida de camins que es poden recórrer a peu o amb bicicleta. També ofereix un patrimoni cultural que té les termes romanes, el nucli antic i la zona museística. Pel que fa a la gastronomia, la carxofa és l’emblema de l’oferta local i protagonista de la festa anual de la Carxofada. I l’alimentació saludable es promou, per exemple, des de la fundació Gasol. La ciutat vol atreure més visitants amb esdeveniments com ara la Fira de la Puríssima, una de les més multitudinàries del Baix Llobregat, i el festival musical Altaveu, que l’any vinent complirà els seus trenta anys.
El pla de turisme de Sant Boi ha estat redactat pel professor de la Universitat de Girona José Antonio Donaire i per Insetur, un centre de recerca en turisme de la UdG, per encàrrec de l’Ajuntament. Més de 200 persones de diversos sectors de la ciutat han assistit a tallers temàtics durant l’elaboració del pla, que ha durat un any, i han fet aportacions a través del web i les xarxes socials.
En la presentació pública, dimarts passat, Donaire va explicar que “Sant Boi ha de generar una marca pròpia de ciutat que li permeti aprofitar el procés de descentralització del turisme de Barcelona cap a l’àrea metropolitana”, una marca fonamentada en la salut, el benestar i la qualitat de vida. Sant Boi, en realitat, ha fet de la salut un eix estratègic, ja que la ciutat disposa d’equipaments de salut mental que atreuen professionals dels camps de la docència, la recerca i la innovació. L’alcaldessa, Lluïsa Moret, va assegurar al seu torn que “el pla de turisme no és un instrument aïllat sinó que forma part d’una estratègia de ciutat a l’entorn de la salut que s’ha d’anar construint col·lectivament per definir el Sant Boi dels 10 o 15 anys vinents”.
En el pla de turisme de Sant Boi s’ha valorat la necessitat d’incrementar l’oferta hotelera. La ciutat té tres hotels però, segons el pla estratègic, el seu caràcter periurbà no configura una oferta atraient. El pla aposta per l’obertura dels anomenats hotels boutique al centre de la ciutat. Es tracta d’establiments de dimensions relativament reduïdes que s’instal·len en immobles amb valor històric o arquitectònic. Els responsables del document consideren que aquests hotels servirien per reactivar el nucli antic i atreure un públic amb un poder adquisitiu alt i un elevat nivell cultural. També provocaria una demanda de treball de més qualificació.