Tarragona descarta ampliar el pàrquing Torroja, però no dóna cap alternativa

La prioritat per a l'Ajuntament és el convencional dins del Jaume I, tot i que continua sent una incògnita

A priori, semblava que les mancances derivades de la inoperància del Jaume I es podrien solucionar amb l'ampliació del pàrquing situat a l'avinguda de Torroja, just al costat del CN Tàrraco, que passaria de 130 places a prop de 600. És a cinc minuts caminant del nucli antic tarragoní, el període d'execució hauria estat relativament curt i, segons van apuntar fonts de l'empresa municipal d'aparcaments (AMT), tampoc hauria suposat cap despesa desorbitada –uns tres milions d'euros, tenint en compte tots els que ja s'han destinat a l'aparcament de la plaça de l'Escorxador.

De moment, el projecte, que també incloïa col·locar plaques solars fotovoltaiques al sostre de la instal·lació i construir un parc per recuperar un espai degradat, es quedarà al calaix de l'Ajuntament. «Comporta problemes perquè és en una zona que no està destinada a aparcaments [la llicència està concedida en precari] i perquè la prioritat és enllestir abans el Jaume I», va explicar la presidenta d'Aparcaments Municipals, Lola Herrera, que va insistir que «en el cas que calgués fer-ho, es podria realitzar per la via d'urgència».

Fa anys, un projecte similar ja es va desestimar quan també semblava, com aquest últim, que sí que cristal·litzaria.

Afectació a la muralla

Malgrat que la idea reunia tots els requisits perquè es tirés endavant, tant la regidora Herrera com el mateix alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, sempre han manifestat que l'última paraula la tindria la comissió territorial de Cultura i, segons fonts municipals, aquest organisme no li donaria el vistiplau perquè l'ampliació del pàrquing implica augmentar-ne l'alçada i això podria alterar la visió de la muralla.

Mentrestant, els veïns demanen solucions

S.C

Les dues associacions de veïns del nucli antic de Tarragona veien de molt bon ull la possibilitat que es quadrupliqués la capacitat del Torroja perquè això pal·liaria el dèficit existent a la zona, malgrat que la regidora responsable d'Aparcaments va assegurar: «Jo sempre trobo lloc.» La ferma possibilitat que el projecte d'ampliació del Torroja no prosperi no ha agafat per sorpresa el president de l'AV Part Alta, Manel Rovira, el qual, a més de discrepar de l'opinió d'Herrera sobre la presumpta facilitat per trobar aparcament, va recordar: «Fa uns dies ja ens van dir que seria molt difícil d'ampliar perquè s'hauria de fer pel costat paral·lel a la piscina del Tàrraco i hi hauria problemes amb el subsòl», va explicar. El líder veïnal és conscient que ara no és una prioritat per a l'Ajuntament perquè la missió principal és solucionar el Jaume I «encara que tothom s'ompli la boca i els diaris en parlin, però ningú no fa res». L'AV Casc Antic també ha mostrat el seu descontentament amb la inoperància del consistori.

Ferro en venda al Jaume I

S.C

Malgrat que el ple de l'Ajuntament va resoldre a favor seu la concessió administrativa de l'aparcament, ara mateix, a l'interior s'hi acumula una gran quantitat de ferralla del tot inútil que haurà de ser retirada perquè es procedeixi a construir la nova estructura convencional, amb capacitat per a uns 350 vehicles, i que es derivarà d'un projecte que s'està redactant i que veurà la llum aviat. El procediment per treure la brossa encara no està planificat, malgrat que el consistori –en aquest cas, Aparcaments Municipals– obtindrà un benefici econòmic venent tot el ferro que es va emprar per aixecar totes les estructures que ara hauran d'anar a terra. «Les matèries primeres tornen a anar cares», va explicar Herrera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.