Comença l’enderroc dels peatges de la C-32 i la C-33
El desmuntatge de les estructures de pagament s’inicia per l’històric peatge de Vilassar i el seguiran els d’Arenys, Santa Susanna i Mollet
Trànsit valora l’èxit dels canvis en el dispositiu del cap de setmana
De dia i de nit. El desmuntatge de les primeres estructures de pagament en diferents peatges ha començat aquesta setmana i implicarà feines tant de dia com de nit. El primer a quedar sense les estructures de color taronja tan característiques, que han deixat de funcionar des de l’1 de setembre, serà l’històric de la C-32 de Vilassar de Dalt. A finals de setmana podria estar net d’estructures, coincidint amb l’operació tornada dels tres dies festius que hi haurà a Barcelona per les Festes de la Mercè. Els altres peatges que han començat a enderrocar-se són els d’Arenys i Santa Susanna, a la C-32 Nord, i el de Mollet, a la C-33.
En tots els casos, es procedeix a l’enderroc de les estructures metàl·liques dels carrils centrals, per alliberar-los per al trànsit sense que calgui alentir la marxa. L’objectiu és habilitar un pas central d’aquí a pocs dies per anar desmuntant els dels extrems posteriorment. L’espai dels cantons de les graelles de pagament ja no formaran part de l’autopista en el futur. Les obres de desmuntatge obliguen a desviar el trànsit, des d’ahir al matí, pels carrils laterals dels antics peatges, per on se circula a 30 km/hora de velocitat màxima. Els operaris enderroquen les estructures de tres carrils en tres, per evitar una caiguda en acordió. Ja hi ha marcat sobre l’asfalt l’espai que ocuparà la nova mitjana, que es perllongarà des de quilòmetres abans del peatge.
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori preveu enllestir el desmuntatge de les cabines dels quatre peatges durant el mes d’octubre. Aquests treballs estan inclosos en el contracte de manteniment de les autopistes, de 8,4 milions. El govern va instar altre cop ahir el Ministeri de Transport i Mobilitat a posar a licitació les obres de desmuntatge dels peatges de l’AP-7, que generen retencions a diari per la reducció de la velocitat que impliquen.
La circulació pels antics peatges va registrar el cap de setmana passat una substancial millora, i es van reduir força les cues que s’hi havien produït els dos diumenges anteriors. El Servei Català de Trànsit (SCT) va fer ahir balanç del nou dispositiu: les mesures haurien ajudat a reduir les retencions i, respecte al mateix cap de setmana del 2019, es van registrar un 58% menys de cues. A l’AP-7, el trànsit ha millorat “notablement” i mentre que el primer cap de setmana després de l’alliberament dels peatges les retencions van arribar fins als 37 km al tram nord i als 23,5 al sud, el cap de setmana passat les retencions màximes van ser de 7 km al nord i 5 km al sud. Segons el director del SCT, Ramon Lamiel, les xifres demostren que “les mesures funcionen”.
En un comunicat, Lamiel va advertir que “mai” es podrà deixar sense retencions vies que concentren en poques hores el retorn de “molts” vehicles. En aquest sentit, aquest diumenge van tornar a l’àrea metropolitana de Barcelona 264.000 cotxes, un 1% més dels previstos.