Infraestructures i serveis

MOBILITAT

Menys motius per anar en cotxe de Girona a Sarrià de Ter i Sant Julià en els dos sentits, a partir de dilluns

La Generalitat de Catalunya ampliarà les freqüències de bus entre Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis i Girona, i viceversa. La direcció general de Transports i Mobilitat destina una partida de mig milió d’euros anuals perquè més trajectes en transport públic connectin els dos pobles del nord de l’àrea urbana amb la capital gironina. Tant l’alcalde de Sarrià, Isaac Ramió, com la regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de Girona, Cristina Andreu, van convidar ahir a entrar a Girona des del nord fent servir el bus en lloc del cotxe.

L’aposta de la Generalitat, representada ahir pel director general Oriol Martori i el director dels serveis territorials de Territori, Sergi Albrich, significa que l’L6, amb Sant Julià i el barri gironí de Vila-roja als extrems, tindrà un vehicle cada quart d’hora els feiners. Aquesta línia tindrà 74 expedicions al dia, segons va explicar Martori. L’acte de presentació de les freqüències va tenir lloc a l’avinguda Ramon Folch de Girona.

D’alguna manera, la Generalitat ha desdoblat l’L6 i ha creat l’L16, que tindrà Sant Julià (avinguda de França) i Girona (avinguda Ramon Folch, a tocar de l’edifici de Correus i els jutjats) als extrems. L’L6 passarà per Pedret i el Pont Major i l’L16 ho farà per Sant Ponç i l’hospital Josep Trueta (Girona), i a Sarrià de Ter, per Sarrià de Dalt i el pla dels Vinyers.

La tercera tinenta d’alcaldia de Girona, l’esmentada Andreu (Guanyem), va afirmar que la mesura afavoreix el transport sostenible, que és el que volen. “L’entrada a la ciutat no s’ha de fer en vehicle privat”, va dir. La comunitat educativa de l’institut Narcís Xifra, al Pont Major, sortirà beneficiada dels canvis.

Segons les futures freqüències, un veí de Sarrià de Ter podrà anar en direcció a Girona (Correus) a les 06.32 h si agafa el bus a la biblioteca Emília Xargay (L6) un dia feiner. De tornada, a la nit podria arribar a les 23.07 h a l’esmentada biblioteca –l’últim bus de l’L16 sortirà de Correus a les 22.53 h– o bé a l’Ajuntament de Sarrià a les 23.17 h si agafa el vehicle de les 23.04h a Correus (L6).

La línia L16, amb dos busos híbrids de la companyia Teisa, tindrà tres parades a Sant Julià de Ramis, vuit a Sarrià de Ter i cinc a Girona. El director general de Teisa, Àlex Gilabert, destaca que entre Sant Julià i Sarrià hi haurà connexió amb Girona cada 7 o 8 minuts ja sigui amb l’L6 o l’L16. El desdoblament permet mantenir “un eix únic”.

“Un pas endavant”

A Sant Julià de Ramis estan contents amb l’augment de connexions amb Girona. “És un pas endavant”, indica l’alcalde, Marc Puigtió (ERC). El batlle, de baixa per paternitat, recorda que el consistori havia demanat des de fa anys que s’allargués l’L6 i que inclogués parades del centre de Sant Julià. Fins ara, només arribava a la rotonda a tocar de l’escola Castellum.

A partir de dilluns, la nova L16 inclourà tres parades a Sant Julià (avinguda de França, Montagut i Pavelló). Això permetrà “recollir persones dels veïnats de les Comes i Montagut [a la parada de Montagut] i del Pla de Baix [al pavelló”, detalla l’alcalde de Sant Julià. Puigtió valora que les freqüències que hi haurà a partir de dilluns faciliten que alumnes de Sant Julià puguin anar als seus centres de secundària de Sarrià o Girona en bus. A l’acte d’ahir no hi va poder assistir l’alcalde accidental de Sant Julià, Marc Sayols.

LA FRASE

La línia L16 serà desviada per atendre l’hora d’entrada i sortida del Narcís Xifra [a Girona]
Àlex Gilabert
DIRECTOR GERENT DE TEISA

LA XIFRA

16
parades
tenen l’L16 (tres a Sant Julià, vuit a Sarrià i cinc a Girona) i l’L6 (una, una i catorze, respectivament).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia