Infraestructures i serveis

SERVEIS

TMB vol tancar l’any amb un 25% de la flota de busos de zero emissions

Presenta el primer dels 36 vehicles d’hidrogen verd, de l’empresa Solaris, que circularan per Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), s’ha marcat l’objectiu de tancar aquest 2024 amb una quarta part de la flota d’autobusos amb zero emissions contaminants. La presidenta de l’entitat gestora, Laia Bonet, ha remarcat l’aposta “valenta i ambiciosa” de l’organisme aquest dilluns en la presentació del primer “d’una bateria de 36 busos d’hidrogen verd” de la casa Solaris Bus Ibérica. Bonet ha subratllat que es tracta d’un pas “molt important per a la descarbonització” del transport públic. A aquests nous vehicles estàndard (de 12 metres), s’hi sumaran dos més articulats a finals d’any. La presidenta de l’operador ha detallat que el cost d’aquesta trentena de busos ha estat de 23,8 milions d’euros, finançats pel fons Next Generation.

Bonet ha precisat que aquests nous vehicles cobriran la línia V19 (Barceloneta-plaça Alfonso Comín) i que la resta que s’incorporin al parc públic se’ls assignarà una recorregut “en funció de la necessitat”. D’aquesta manera, les línies V19 i l’X1 (Centre-Francesc Macià-Cenrtre-Glòries) funcionaran “únicament” amb hidrogen verd. Aquesta última ja disposava de vuit vehicles amb aquest combustible.

Bonet ha recordat que el primer vehicle amb aquesta energia es va posar en funcionament a l’abril de 2022 (amb unitats d’una altra firma) i quan s’incorporin els 36 de Solaris, per la capital catalana i els seus voltants circularan 46 busos. “S’ha de buscar la millor opció per descarbonitzar aquest sector”, ha insistit Bonet.

El responsable d’innovació i nous projectes de TMB, Mario Canet, ha concretat que entre les diferències entre el bus elèctric i el d’hidrogen verd és que “el temps de càrrega és de vuit minuts i permet circular durant tot un dia”. També “és un vehicle més lleuger” i “la infraestructura que requereix és discreta, quan un d’elèctric necessita un carregador i l’alimentació”, però que, en el cas d’una cotxera, la demanda “és molt important”, ha rematat.

Així mateix, Canet ha explicat que utilitzar aquest material com a combustible permet “utilitzar excedents d’energia”. Segons ha dit, “actualment hi ha moltes hores del dia que la producció de renovables està per sobre de la demanda” i el que es fa és “aturar” la producció, però “la millor opció és produir hidrogen”. D’aquesta manera, “es pot emmagatzemar” per utilitzar-ho posteriorment per a la indústria, la mobilitat o tornar a generar electricitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia