Infraestructures i serveis

infraestructures

Adif dona per resolta l’incident que ha provocat retards en l’alta velocitat a Sants

Nega que s’hagi produït un descarrilament d’un tren a Can Tunis, sinó que s’ha danyat la via per la circulació defectuosa d’un comboi

Adif ha donat per solucionada a quarts de tres de la tarda la incidència a la via d’ample estàndard a Barcelona, utilitzada pel servei de l’alta velocitat, que ha provocat cancel·lacions i retards generalitzats al llarg de tota la jornada d’aquest divendres a l’estació de Sants.

Adif ha negat les primeres informacions en els que s’afirmava que hi havia hagut un descarrilament d’un tren sense passatgers entre Can Tunis i Barcelona-Sants, i han matisat posteriorment que s’han produït danys en dos punts d’una via per la circulació defectuosa d’un comboi

La incidència ha obligat inicialment a suspendre la circulació dels serveis que operen per les vies d’amplada estàndard amb origen a Barcelona: alta velocitat, tant de llarg recorregut com Avant, i també serveis com Euromed, que connecta amb València i Alacant, o alguns Intercity.

El problema s’ha registrat a les 06:35 hores i, des d’aleshores, tècnics del gestor d’infraestructures ferroviàries han treballat per solucionar-la i poder normalitzar el servei.

Nombrosos viatgers han hagut de canviar els seus bitllets per a combois que surten hores més tard del previst inicialment, i alguns s’han queixat que no s’ha informat correctament dels problemes que s’han viscut durant tot el matí a l’estació de Sants.

Per la seva banda, Renfe ha informat que la incidència, que també està afectant els altres operadors ferroviaris, ha obligat a cancel·lar un total de sis trens operats per la companyia pública, i hi ha hagut endarreriments generalitzats en tots els serveis que operen per l’ample estàndard.

L’empresa pública ha assenyalat que la majoria dels usuaris afectats per les cancel·lacions han pogut ser reubicats en altres trens, mentre que un total de 90 passatgers que havien de sortir al matí rumb a València i Alacant en dos trens Euromed han estat transportats per carretera.

Durant el dia Renfe ha assenyalat que els passatgers afectats per la incidència podíen canviar els seus bitllets o cancel·lar-los amb opció a reemborsament

Arran de la incidència, s’han registrat retards superiors a les dues hores i aquest migdia els vigilants de seguretat encara regulaven l’accés a la zona d’embarcament.

El fet que la circulació es vagi recuperant progressivament ha ajudat a descongestionar el vestíbul de Sants, que al voltant de les nou del matí ha estat al límit ja que es no es permetia l’entrada de la majoria de viatgers a la zona d’embarcament i a les andanes.

Pel que fa la companyia Iryo, fonts de l’empresa han explicat a l’ACN que la incidència ha afectat dos trens i 600 viatgers de la seva operadora amb destinació a Madrid perquè no podien sortir de Can Tunis. A mig matí, els trens de la companyia hispanoitaliana han acumulat retards de tres hores. D’altra banda, fonts de Ouigo han assegurat que no s’han vist afectats per la incidència.

Arran de la interrupció del servei, centenars de passatgers de l’alta velocitat amb origen a Sants han vist demorats els seus trens. Els passatgers han relatat que viuen la situació entre la resignació i en alguns casos indignació. “El pitjor és la desinformació”, afirmava una passatgera amb destí a Madrid que havia vist “desaparèixer” el seu tren dels panells de l’estació “mentre altres ja han començat a sortir”. Xavier Canals, també amb destí a Madrid, responia així a la situació i l’espera: “Potser si ens haguessin avisat haguéssim anat nosaltres a treure el tren descarrilat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.