girona
El PSC presenta una moció per millorar el transport públic a la ciutat
El grup municipal PSC-Girona pel Canvi portarà al pròxim ple de dilluns que ve una moció per reclamar millores urgents en el transport públic de Girona “davant la baixada d’usuaris i l’increment de queixes ciutadanes”, segons remarca el principal grup de l’oposició al consistori gironí. “No és acceptable que, mentre altres ciutats europees avancen cap a sistemes de transport eficients i sostenibles, Girona continuï amb una xarxa insuficient, especialment en moments crítics com els caps de setmana o l’horari nocturn. Això fa que cada cop més persones optin pel cotxe privat, amb conseqüències directes sobre la congestió i la contaminació”, assenyala la regidora socialista Carla Aguilera.
En concret, la moció proposa elaborar un estudi, en un termini màxim d’un any, per millorar i facilitar l’ús del transport públic, tenint en compte la implementació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE); estudiar la millora de la implementació d’un servei d’autobús públic per fer efectiva la mobilitat a tota l’àrea urbana, i avançar en la creació d’aparcaments dissuasius a totes les entrades de la ciutat i assegurar-ne la connexió amb el centre. També demana implementar una línia d’autobús circular que connecti de manera directa i eficient els diferents barris de Girona i les zones d’aparcaments dissuasius; revisar els horaris i les freqüències per facilitar la coordinació amb altres mitjans de transport, com el tren, així com amb els horaris lectius i laborals i, finalment, condicionar i millorar les marquesines de la ciutat, dotant-les de cobertura i d’espais per poder seure i millorant la informació proporcionada als usuaris.
Revisió de rutes i horaris
Des del PSC es destaquen les propostes de revisar les rutes, freqüències i horaris dels autobusos, i de crear una línia circular que millori la connexió entre barris i aparcaments dissuasius. “No podem demanar als ciutadans que redueixin l’ús del cotxe sense oferir alternatives eficaces. Millorar la connexió amb l’àrea urbana, així com interurbana entre barris, i implementar una línia circular és essencial per construir una ciutat més inclusiva i accessible”, diu Aguilera.
“Les principals preocupacions de la ciutadania inclouen la baixa freqüència de pas dels autobusos en algunes línies, la manca de connexió amb determinats barris, especialment a la zona de Baix Domeny i l’Avellaneda; el retard acumulat en el manteniment i la renovació de la flota d’autobusos. També la necessitat de millorar l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda i la insuficiència de mesures que incentivin l’ús del transport públic com a alternativa real al vehicle privat”, argumenta la regidora socialista.