tarragona
La falta d'usuaris obliga a reorientar el bus comercial
Ha generat unes pèrdues de prop de 42.000 euros
L'EMT oferirà el servei només els divendres i dissabtes, i els festius en què obrin els comerços
El contracte dels vehicles ja s'ha esgotat
Després d'un període de prova, ha quedat comprovat que la línea d'autobús Tarragona de Compres no és rendible, sobretot si funciona tots els dies de la setmana. Per això, a partir del mes de febrer només funcionarà els divendres i els dissabtes, i els festius en què els comerços puguin obrir. Des que es va posar en funcionament, a principis d'octubre, coincidint amb l'obertura d'El Corte Inglés, la línea de bus comercial tan sols ha tingut 1.900 usuaris, 400 dels quals durant els quatre primers dies, en què el trajecte era de franc. Tot això ha generat unes pèrdues de 42.000 euros en poc més de tres mesos, uns números que van fer que l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) decidís fer un replantejament del servei. “Una empresa de transports sempre és deficitària, però ho ha de ser des de la responsabilitat, i més en un moment de crisi econòmica com l'actual”, va explicar el regidor de Mobilitat, Carles Castillo.
Fins la setmana passada, la mitjana diària de passatgers havia estat de 36 persones i la de trajectes, 32; unes xifres que parlen per elles mateixes i que, igual que es va fer amb el bus nocturn, reduint la freqüència de pas però mantenint el servei, ara també han fet prendre la decisió d'introduir canvis. A banda dels números vermells, una altra de les causes del poc èxit de la línea ha estat que els botiguers de la zona centre tampoc no n'han fet la promoció ni la publicitat que s'havien pactat abans de la seva posada en servei. Segons l'EMT, se'ls va oferir la possibilitat de comprar bitllets a baix cost perquè els oferissin als clients, però, a la pràctica, molt pocs ho han fet, de manera que s'ha contribuït a reduir l'ús de la línia. L'Ajuntament i els representants dels comerciants tornaran a reunir-se en breu per tal de dissenyar una estratègia comuna que pugui reforçar la publicitat i corregir els defectes.