Infraestructures i serveis

Alerten d’un altre retard en les obres del quart cinturó

Els ajuntaments de Terrassa, Viladecavalls, Abrera i Olesa, Cecot i la Cambra de Comerç desconfien de la promesa del ministre en veure els treballs aturats

Li reclamen una reunió amb urgència

Els ajuntaments de Terrassa, Viladecavalls, Olesa de Montserrat i Abrera desconfien que les obres del quart cinturó estiguin enllestides l’octubre de l’any vinent, tal com va assegurar el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en una visita d’obres del juny passat. Després que el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, prometés una pluja de milions per a Catalunya ara fa un any, De la Serna es va passejar per diferents obres aturades del país tot assegurant que es desencallarien. El ministre va prometre que les obres dels accessos viaris a la futura estació d’alta velocitat de la Sagrera, a Barcelona, s’iniciarien aquest mes de març , cosa que no ha passat, o que els treballs per connectar els dos trams ja acabats dels quart cinturó, els d’Abrera i Terrassa, que no duen enlloc, s’acabarien l’octubre del 2019 . El fet que fa temps que a la zona no es veu ni una màquina ha posat en alerta els municipis del Vallès Occidental i el Baix Llobregat, els quals, amb el suport de la Cecot i la Cambra de Comerç de Terrassa, han reclamat una reunió urgent al ministre de Foment.

En una nota conjunta dels quatre ajuntaments i les dues institucions econòmiques s’assegura que “des del punt de vista tècnic” es veu viable poder executar les obres pendents en els 19 mesos que queden però també es recorda que la modificació de l’enllaç del quart cinturó amb l’AP-7 i l’A-2 a Abrera està aturada des del 2016 o que encara no hi ha pressupost per a aquest 2018.

Nyap des del principi

El traçat definitiu del tram de l’autovia entre Abrera i Terrassa es va aprovar l’any 2001, ara fa 18 anys. Davant la suma de retards, finalment el ministeri va decidir dividir aquest tram en tres i dos d’aquests, els dos de les puntes, l’Abrera-Olesa i el Viladecavalls-Terrassa, es van inaugurar l’any 2010. Faltava, doncs, connectar-los. I no només això, un error en el projecte tècnic va fer que els enllaços del tram de Terrassa amb l’autopista C-16 i l’autovia C-58 no es projectessin, cosa que ha convertit aquesta part del quart cinturó en un cul-de-sac.

Els ajuntaments afectats reclamen que es constitueixi una comissió de seguiment de les obres i recorden a Foment que consideren cabdal la continuïtat de l’autovia almenys fins a Sabadell i una millor solució de l’enllaç entre el quart cinturó i la carretera C-55 i l’A-2 a Abrera.

LES DATES

10.2019
és la data promesa
pel ministre de Foment per a l’acabament del tram entre Olesa i Viladecavalls.
6.2010
és la data en què es van inaugurar
els dos primers subtrams de l’autovia entre Abrera i Terrassa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Es disparen les denúncies per discriminació a Barcelona

Barcelona
xarxes socials

Instagram crea un nou “compte adolescent” amb control parental

barcelona
Societat

Mor Jaume Ribas, un dels últims faroners d’Eivissa i Formentera

Ryanair manté nou rutes hivernals a Girona però amb un 33% més de vols

GIRONA

El Ripollès instal·larà càmeres als accessos de la comarca

ripoll
europa

La CE demana prohibir en espais a l’aire lliure tabac i cigarretes electròniques

barcelona
salut

Es redueixen un 15% els treballadors que van amb cotxe a l'Hospital d'Olot

olot
Sanitat

El nou CAP Florida Sud de l’Hospitalet de Llobregat obrirà el dia 25

L’Hospitalet de Llobregat
MEDI AMBIENT

Neumàtics, plàstics i ferros, els principals residus del fons marí al port de la Ràpita

La Ràpita