alimentació
Només una de cada quatre persones està disposada a pagar més pels aliments ecològics
250 professionals s'han reunit aquest dijous a Sant Benet de Bages, en el marc de la primera trobada sectorial sobre producció ecològica
El mercat ecològic no arriba a l'1% de tota l'alimentació, però en canvi és l'únic que creix i ho fa a un ritme del 17%. Això demostra, segons el director de l'àrea d'alimentació de la consultora Kanter Worldpanel, Joan Riera, que es tracta d'un mercat amb “molt futur”. Tanmateix, Riera ha explicat que només una de cada quatre persones està disposada a pagar més pels aliments ecològics i, en aquest sentit, considera que és important millorar la comunicació i la pedagogia “per tal d'explicar a la gent per què és millor comprar productes ecològics”. Per altra banda, Riera creu que també cal posar les coses fàcils al consumidor en el reconeixement del producte i, per últim, “cuidar el preu perquè no sigui un fre”. L'estudi, que s'ha fet a partir d'una mostra de 12.000 llars de l'estat espanyol, s'ha presentat aquest dijous en el marc de la primera trobada sectorial sobre producció d'aliments ecològics a Sant Benet de Bages. La jornada ha reunit 250 professionals.